Máxima opent Máximakanaal

Koningin Máxima heeft donderdagochtend 5 maart bij Den Bosch het nieuwe Máximakanaal geopend. Ook minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu en bestuurders uit de regio waren bij de opening aanwezig.

RWS MAXIMA 4

Onder luid applaus van toeschouwers voer de Koningin Sluis Empel uit. Bij wijze van opening klonken kanonschoten en lieten honderden schoolkinderen ballonnen op.
Het Máximakanaal is negen kilometer en loopt ten oosten van ‘s-Hertogenbosch van de Maas naar de Zuid-Willemsvaart bij Den Dungen. Met de komst van dit kanaal is Brabant bereikbaar met grotere schepen.

Minister Schultz van Haegen: ‘Deze regio is een Europese topregio voor innovatie en technologie, met een strategische locatie tussen het Ruhrgebied en de havens van Rotterdam en Antwerpen. Voor bedrijven als Bavaria, Mars en Campina zijn de Brabantse kanalen echte watersnelwegen. Die moeten toegankelijk zijn voor de grootste schepen, met drie lagen containers. De opening van dit kanaal betekent in de toekomst zo’n 5000 minder vrachtauto’s per dag op de weg bij Den Bosch, Rosmalen en Veghel. Het Máximakanaal is een prachtig visitekaartje van onze weg- en waterbouw.’

 

Máxima opent Máximakanaal | Schuttevaer.nl

Máxima opent Máximakanaal

Koningin Máxima heeft donderdagochtend 5 maart bij Den Bosch het nieuwe Máximakanaal geopend. Ook minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu en bestuurders uit de regio waren bij de opening aanwezig.

RWS MAXIMA 4

Onder luid applaus van toeschouwers voer de Koningin Sluis Empel uit. Bij wijze van opening klonken kanonschoten en lieten honderden schoolkinderen ballonnen op.
Het Máximakanaal is negen kilometer en loopt ten oosten van ‘s-Hertogenbosch van de Maas naar de Zuid-Willemsvaart bij Den Dungen. Met de komst van dit kanaal is Brabant bereikbaar met grotere schepen.

Minister Schultz van Haegen: ‘Deze regio is een Europese topregio voor innovatie en technologie, met een strategische locatie tussen het Ruhrgebied en de havens van Rotterdam en Antwerpen. Voor bedrijven als Bavaria, Mars en Campina zijn de Brabantse kanalen echte watersnelwegen. Die moeten toegankelijk zijn voor de grootste schepen, met drie lagen containers. De opening van dit kanaal betekent in de toekomst zo’n 5000 minder vrachtauto’s per dag op de weg bij Den Bosch, Rosmalen en Veghel. Het Máximakanaal is een prachtig visitekaartje van onze weg- en waterbouw.’