Vraagtekens bij positieve cijfers veiligheid op Westerschelde

Hoewel uit recent cijfermateriaal van de Vlaams-Nederlandse Permanente Commissie van Toezicht op de Scheldevaart blijkt dat de veiligheid op de Westerschelde de afgelopen 10 jaar sterk is verbeterd, trekt het Zeeuwse Statenlid Johan Robesin (Partij Belang Zeeland) dat sterk in twijfel. Hij maakt zich grote zorgen over de bezetting van de verkeersposten en heeft daar vragen over gesteld aan het dagelijks provinciebestuur.

De bemensing van de verkeersposten langs het Nederlandse deel van de Westerschelde is volgens hem door drastische bezuinigingen teruggeschroefd naar een onverantwoord niveau. Af en toe moeten zelfs opvaarverboden voor schepen richting Antwerpen worden ingesteld omdat ‘verkeersleiders weigeren te sollen met de veiligheid’. Robesin vindt dat de provincie de kwestie op korte termijn moet aankaarten bij de Scheldecommissie en Rijkswaterstaat.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vraagtekens bij positieve cijfers veiligheid op Westerschelde | Schuttevaer.nl

Vraagtekens bij positieve cijfers veiligheid op Westerschelde

Hoewel uit recent cijfermateriaal van de Vlaams-Nederlandse Permanente Commissie van Toezicht op de Scheldevaart blijkt dat de veiligheid op de Westerschelde de afgelopen 10 jaar sterk is verbeterd, trekt het Zeeuwse Statenlid Johan Robesin (Partij Belang Zeeland) dat sterk in twijfel. Hij maakt zich grote zorgen over de bezetting van de verkeersposten en heeft daar vragen over gesteld aan het dagelijks provinciebestuur.

De bemensing van de verkeersposten langs het Nederlandse deel van de Westerschelde is volgens hem door drastische bezuinigingen teruggeschroefd naar een onverantwoord niveau. Af en toe moeten zelfs opvaarverboden voor schepen richting Antwerpen worden ingesteld omdat ‘verkeersleiders weigeren te sollen met de veiligheid’. Robesin vindt dat de provincie de kwestie op korte termijn moet aankaarten bij de Scheldecommissie en Rijkswaterstaat.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer