Scheepsagenten: ‘Samen ECT-problemen oplossen’

‘Het werkt contraproductief om naar anderen te wijzen als er ook in eigen huis problemen zijn’, reageert de Vereniging Rotterdamse Cargadoors (VRC) op de wekenlang durende problemen bij afhandeling op de ECT-terminals.

  • Vereniging van Rotterdamse Cargadoors: ‘Niet alleen wijzen naar zeereders’

Terminaloperator ECT meldde zijn klanten op 20 mei jl. dat onverwacht grote volumes lading voor onverwacht grote problemen in de behandeling van containerschepen hebben gezorgd. Deze zouden worden aangepakt, maar de vertragingen in afhandeling van zeegaande en binnenvaartschepen zijn nog niet voorbij.

Zo bezien bevreemdt het de VRC (scheepsagenten) dat de officiële woordvoerder van ECT voor Radio Rijnmond zei dat de belangrijkste reden van vertragingen op de terminals ligt in late binnenkomst van containerschepen of buiten de geplande tijden.

De woordvoerder voegde daaraan toe dat ECT een beperkte capaciteit heeft door zware investeringen in de terminal, maar laat achterwege dat de terminal, in het kader van de herpositionering op de ECT Delta schiereiland, ook tegelijkertijd bezig is laad- en loskranen te verhuizen welke tot een beduidende capaciteitsreductie heeft geleid.

De VRC betreurt de huidige situatie bij ECT en de eenzijdige berichtgeving dat deze situatie zou zijn ontstaan als gevolg van de late binnenkomsten van de containerschepen. De vereniging van rederijkantoren en scheepsagenten dringt aan op constructieve samenwerking van alle betrokken partijen, inclusief de leden van de VRC, om wachttijden op terminals tot een minimum te beperken. ‘Dat is goed voor de vlotte afhandeling in de hele logistieke keten – die van de binnenvaart incluis – en voor het belang van de Rotterdamse haven.’ (DvdM)

 

Scheepsagenten: ‘Samen ECT-problemen oplossen’ | Schuttevaer.nl

Scheepsagenten: ‘Samen ECT-problemen oplossen’

‘Het werkt contraproductief om naar anderen te wijzen als er ook in eigen huis problemen zijn’, reageert de Vereniging Rotterdamse Cargadoors (VRC) op de wekenlang durende problemen bij afhandeling op de ECT-terminals.

  • Vereniging van Rotterdamse Cargadoors: ‘Niet alleen wijzen naar zeereders’

Terminaloperator ECT meldde zijn klanten op 20 mei jl. dat onverwacht grote volumes lading voor onverwacht grote problemen in de behandeling van containerschepen hebben gezorgd. Deze zouden worden aangepakt, maar de vertragingen in afhandeling van zeegaande en binnenvaartschepen zijn nog niet voorbij.

Zo bezien bevreemdt het de VRC (scheepsagenten) dat de officiële woordvoerder van ECT voor Radio Rijnmond zei dat de belangrijkste reden van vertragingen op de terminals ligt in late binnenkomst van containerschepen of buiten de geplande tijden.

De woordvoerder voegde daaraan toe dat ECT een beperkte capaciteit heeft door zware investeringen in de terminal, maar laat achterwege dat de terminal, in het kader van de herpositionering op de ECT Delta schiereiland, ook tegelijkertijd bezig is laad- en loskranen te verhuizen welke tot een beduidende capaciteitsreductie heeft geleid.

De VRC betreurt de huidige situatie bij ECT en de eenzijdige berichtgeving dat deze situatie zou zijn ontstaan als gevolg van de late binnenkomsten van de containerschepen. De vereniging van rederijkantoren en scheepsagenten dringt aan op constructieve samenwerking van alle betrokken partijen, inclusief de leden van de VRC, om wachttijden op terminals tot een minimum te beperken. ‘Dat is goed voor de vlotte afhandeling in de hele logistieke keten – die van de binnenvaart incluis – en voor het belang van de Rotterdamse haven.’ (DvdM)