Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Nieuwe regels afwikkeling scheepvaart in Amsterdamse haven

AMSTERDAM

Om het scheepvaartverkeer in het Noordzeekanaalgebied en de haven van Amsterdam vlot en veilig van en naar de ligplaatsen te coördineren, is donderdag in het Havengebouw in Amsterdam een convenant getekend tussen de Rijkshavenmeester en de havenbranchevereniging ORAM.

Convenant Havenondernemers en Rijkshavenmeester

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (1)
  • Nico Evens

    WAARDELOOS systeem . Op 3 vragen ze de bestemming en of je op vhf 68 hebt gemeld. Op vhf 22 (sluis) vragen ze of je op 68 hebt gemeld. Op VHF 61 vragen ze of je op VHF 68 bent gemeld. Op VHF 68 geven ze je verkeerd in in het IVS ( moest naar Luik en ze sturen de IVS naar route Rotterdam) . In de IJmondig buiten de sluis (bv van Hoogovenkanaal) moet je in een cirkel van 1000 m op drie verschillende VHF kanalen staan (68 61 en 22)Dek bemanning moeten ook nog geinstrueerd worden. Daar gaan gewoon nog een keer ongelukken gebeuren met binnenvaart. En mens heeft maar 2 oren en 1 mond. Belachelijk volledig doorgeschoten systeem.
    mvg

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook