Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Nieuwe VHF-indeling Noordzeekanaal

DEVENTER

De scheepvaart op het Noordzeekanaal krijgt vanaf 12 september te maken met een nieuwe indeling van de marifoonkanalen. Dit houdt verband met de invoering van het nieuwe walradarsysteem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (8)
  • Lisa

    Als iedere marifoongebruiker eens begint om uit te zenden met maximaal 1 watt i.p.v. 25 watt, dat scheelt al heel veel overlast.
    Veel marifoons staan zo ingesteld dat na het inschakelen op veel kanalen standaard het toestel op hoog vermogen uitzend. Reduceer dit zelf naar laag vermogen. Veel gebruikers zijn hier niet eens van op de hoogte. Zie de gebruiksaanwijzing van de marifoon.

  • pietje

    nou Jan Strous ik denk dat karel wel gelijk heb want je hoort nijmwegen ook als je aan heerjansdam bent (met mist)

    weer een ander kanaal het is ook al zo lang het zelfde tijd voor verandering Sucus er mee mensen

    een goede vaart!!

  • Jan Strous

    Nog ter aanvulling: kijk eens bij Midden-Oosten: in de PG(Perzische Golf)/Ind.Oceaan wordt heel erg vaak 1000 km of meer overbrugd tussen zeeschepen,
    er heersen daar bijna permanent tropo-ducts.

  • Jan Strous

    Nou Karel, met vochtig weer heeft het niet zoveel te maken.
    Sterker nog hogedrukgebieden wel, het valt zelfs te voorspellen, zie hier:
    http://www.dxinfocentre.com/tropo_nwe.html

  • Karel

    Niet te hopen dat we straks in het blok Nijmegen last krijgen van Amsterdam. Als de zeevaart daar op VHF 4 gaat zenden met hoog vermogen vrees ik dat we daar nog wel wat van horen…zeker met vochtig weer.

  • G. Verm.

    Ik zie goede verbeteringen. Groot deel van het gebied van VHF 68 wordt VHF 4. De havens van Amerika- en de Afrikahaven worden echter toegevoegd aan gebied van VHF 3.

    Helaas, helaas blijft blokgebied Schellingwoude ongewijzigd(VHF 60). Ik persoonlijk vind het een gemiste kans om dit ‘dubbelblok’ ongescheiden te laten. Het ligt immers zo voor de hand dat het radioverkeer aan de binnenkant(Binnen IJ, oostelijk havengebied) van de Oranjesluizen met een apart VHF kanaal te scheiden van hetgeen er te melden valt aan de buitenzijde(Buiten IJ) van de Oranjesluizen. Laat ze leren van de ervaring bij de indeling van de VHF nabij de Volkeraksluizen.

    Nogmaals; helaas een gemiste kans!

  • Beheer

    Link in het artikel is aangepast. \’Belangrijkste wijziging.\’ Goede vaart!

  • Belangrijke info(deze link werkt wel!)

    http://www.havenamsterdam.nl/Ned/(18491)-Content-Nieuws/(18491)-Content-Nieuws-Pers–en-nieuwsberichten/Persberichten-Archief-2012/Persberichten-Archief-2012-Juli/Havens-Noordzeekanaalgebied-aanpassing-marifoonkanalen.html

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook