Rails sluisdeur Weurt kapot

Schippers moeten de komende maanden bij hoogwater op de Waal, boven NAP +10 meter, rekening houden met flinke wachttijden voor sluis Weurt. Een kapotte rails van een deur zorgt ervoor dat de wachttijden kunnen oplopen tot twee of drie uur.

Volgens Jean Buschgens van Rijkswaterstaat Limburg is de rails van de buitendeur van een van de sluizen kapot. ‘De rails zit los en moet worden vervangen. Maar daarvoor is het nodig dat het water voor langere tijd, zo’n vijf tot zes weken, een temperatuur heeft van vijf graden of meer. Alleen dan kunnen we beton storten. Dat is op zijn vroegst in maart. Dan ligt de sluis er zeker voor zo’n vier weken uit.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rails sluisdeur Weurt kapot | Schuttevaer.nl

Rails sluisdeur Weurt kapot

Schippers moeten de komende maanden bij hoogwater op de Waal, boven NAP +10 meter, rekening houden met flinke wachttijden voor sluis Weurt. Een kapotte rails van een deur zorgt ervoor dat de wachttijden kunnen oplopen tot twee of drie uur.

Volgens Jean Buschgens van Rijkswaterstaat Limburg is de rails van de buitendeur van een van de sluizen kapot. ‘De rails zit los en moet worden vervangen. Maar daarvoor is het nodig dat het water voor langere tijd, zo’n vijf tot zes weken, een temperatuur heeft van vijf graden of meer. Alleen dan kunnen we beton storten. Dat is op zijn vroegst in maart. Dan ligt de sluis er zeker voor zo’n vier weken uit.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer