‘Harder en agressiever’ in overleg met vaarwegbeheerders en politiek

Het overleg van schippersorganisatie Koninklijke Schuttevaer met overheid, vaarwegautoriteiten en politici zal vanaf nu mogelijk harder en agressiever worden. Dit stelt mr Jaap Lems, oud-havenmeester van Rotterdam en nu een jaar voorzitter van Schuttevaer Midden-Zeeland, in de jaarrede voor zijn afdeling. ‘We moeten het er over hebben of we onze strategie moeten aanpassen. Afgelopen jaar al is de remmende werking van de bezuinigingen bij de overheidssteakholders onaangenaam voelbaar geworden’, aldus Lems.

Schuttevaer Midden-Zeeland

Door Lies Russel
‘We hebben harder en langduriger moeten overleggen, met minder resultaat. Ik zou het liever anders zien, met een meer overtuigender houding. Maar aan harder piepen en knijpen ontkomen we niet. Waarbij we onze overlegpartners duidelijk moeten maken dat bij ons een veilige scheepvaart altijd voorop staat.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Harder en agressiever’ in overleg met vaarwegbeheerders en politiek | Schuttevaer.nl

‘Harder en agressiever’ in overleg met vaarwegbeheerders en politiek

Het overleg van schippersorganisatie Koninklijke Schuttevaer met overheid, vaarwegautoriteiten en politici zal vanaf nu mogelijk harder en agressiever worden. Dit stelt mr Jaap Lems, oud-havenmeester van Rotterdam en nu een jaar voorzitter van Schuttevaer Midden-Zeeland, in de jaarrede voor zijn afdeling. ‘We moeten het er over hebben of we onze strategie moeten aanpassen. Afgelopen jaar al is de remmende werking van de bezuinigingen bij de overheidssteakholders onaangenaam voelbaar geworden’, aldus Lems.

Schuttevaer Midden-Zeeland

Door Lies Russel
‘We hebben harder en langduriger moeten overleggen, met minder resultaat. Ik zou het liever anders zien, met een meer overtuigender houding. Maar aan harder piepen en knijpen ontkomen we niet. Waarbij we onze overlegpartners duidelijk moeten maken dat bij ons een veilige scheepvaart altijd voorop staat.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer