Eurlings geeft startsein omleiding Den Bosch

De verruiming en omleiding van de Zuid-Willemsvaart bij Den Bosch gaat de binnenvaart vanaf 2014 nieuwe lading opleveren. Maar de komst van 1500-tonners gaat onherroepelijk ten koste van de Kempenaars, die er nu nog ‘exclusieve rechten’ hebben. Dat bleek maandag bij de officiële ingebruikname van de gerenoveerde sluizen door demissionair minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings en de eerste aanzet tot het graven het nieuwe kanaalpand.

Eurlings

Door Erik van Huizen
Bedrijfsleider Michel van Dijk van de Inland Containerterminal Veghel (ICV) noemt de omleiding van de Zuid-Willemsvaart een van zijn persoonlijke hoogtepunten. Hij stak 10 jaar lang energie in de realisering van de verruiming. Eerst als consultant van de Multimodaal Coördinatie en Adviesdienst Brabant (MCA) en nu als bedrijfsleider van de terminal en vertegenwoordiger van Koninklijke Schuttevaer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Eurlings geeft startsein omleiding Den Bosch | Schuttevaer.nl

Eurlings geeft startsein omleiding Den Bosch

De verruiming en omleiding van de Zuid-Willemsvaart bij Den Bosch gaat de binnenvaart vanaf 2014 nieuwe lading opleveren. Maar de komst van 1500-tonners gaat onherroepelijk ten koste van de Kempenaars, die er nu nog ‘exclusieve rechten’ hebben. Dat bleek maandag bij de officiële ingebruikname van de gerenoveerde sluizen door demissionair minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings en de eerste aanzet tot het graven het nieuwe kanaalpand.

Eurlings

Door Erik van Huizen
Bedrijfsleider Michel van Dijk van de Inland Containerterminal Veghel (ICV) noemt de omleiding van de Zuid-Willemsvaart een van zijn persoonlijke hoogtepunten. Hij stak 10 jaar lang energie in de realisering van de verruiming. Eerst als consultant van de Multimodaal Coördinatie en Adviesdienst Brabant (MCA) en nu als bedrijfsleider van de terminal en vertegenwoordiger van Koninklijke Schuttevaer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer