Eénrichtingsverkeer naar Purmerend

De Stadsdeelraad Amsterdam-Noord gaat twee nieuwe bruggen over het Noord-Hollands Kanaal bouwen. De bruggen voldoen niet aan de Richtlijn Vaarwegen en dat stuitte aanvankelijk op bezwaar van vaarwegbeheerder provincie Noord-Holland. Die heeft nu toch ontheffing verleend en ook Koninklijke Schuttevaer verzet zich niet.

Eénrichtingsverkeer naar Purmerend

De Richtlijn Vaarwegen schrijft voor dat er eigenlijk een middenpijler geplaatst zou moeten worden, maar deze bruggen krijgen pijlers aan beide oevers in het ter plaatse vrij smalle vaarwater. Onderzoeksinstituut Marin adviseerde in opdracht van de Stadsdeelraad aanpassing van de bruggen om een veilige doorvaart te garanderen. Dat bleek voldoende voor de provincie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Eénrichtingsverkeer naar Purmerend | Schuttevaer.nl

Eénrichtingsverkeer naar Purmerend

De Stadsdeelraad Amsterdam-Noord gaat twee nieuwe bruggen over het Noord-Hollands Kanaal bouwen. De bruggen voldoen niet aan de Richtlijn Vaarwegen en dat stuitte aanvankelijk op bezwaar van vaarwegbeheerder provincie Noord-Holland. Die heeft nu toch ontheffing verleend en ook Koninklijke Schuttevaer verzet zich niet.

Eénrichtingsverkeer naar Purmerend

De Richtlijn Vaarwegen schrijft voor dat er eigenlijk een middenpijler geplaatst zou moeten worden, maar deze bruggen krijgen pijlers aan beide oevers in het ter plaatse vrij smalle vaarwater. Onderzoeksinstituut Marin adviseerde in opdracht van de Stadsdeelraad aanpassing van de bruggen om een veilige doorvaart te garanderen. Dat bleek voldoende voor de provincie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer