Vaar- en rusttijdenregels vragen om meer ligplaatsen

‘Ik deel de mening van staatssecretaris Huizinga dat het te allen tijde mogelijk moet zijn om je kinderen in het weekend op te halen en dat daarvoor goede lig- en autoafzetplaatsen nodig zijn’, zei voorzitter Annemarie Jorritsma van Koninklijke Schuttevaer donderdag in haar jaarrede als aanloop naar de discussie later tijdens het congres van de vereniging in Amsterdam. Maar er moeten volgens haar ook voldoende ligplaatsen zijn om de vaar- en rusttijdenwetgeving te kunnen nakomen.

De ligplaatsenproblematiek houdt iedereen in de binnenvaart erg bezig. Daarom werd het gekozen als hoofdthema van het Schuttevaer-congres. Van Duitse zijde werd de problematiek belicht door Reinhard Klingen, hoofd van de afdeling vaarwegen bij het ministerie van Verkeer; hoofdingenieur-directeur ir Theo van de Gazelle bracht de situatie langs de Rijksvaarwegen in beeld en havenmeester Astrid Kee introduceerde ‘wachten op afstand’, waarover Weekblad Schuttevaer vorige week al berichtte.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vaar- en rusttijdenregels vragen om meer ligplaatsen | Schuttevaer.nl

Vaar- en rusttijdenregels vragen om meer ligplaatsen

‘Ik deel de mening van staatssecretaris Huizinga dat het te allen tijde mogelijk moet zijn om je kinderen in het weekend op te halen en dat daarvoor goede lig- en autoafzetplaatsen nodig zijn’, zei voorzitter Annemarie Jorritsma van Koninklijke Schuttevaer donderdag in haar jaarrede als aanloop naar de discussie later tijdens het congres van de vereniging in Amsterdam. Maar er moeten volgens haar ook voldoende ligplaatsen zijn om de vaar- en rusttijdenwetgeving te kunnen nakomen.

De ligplaatsenproblematiek houdt iedereen in de binnenvaart erg bezig. Daarom werd het gekozen als hoofdthema van het Schuttevaer-congres. Van Duitse zijde werd de problematiek belicht door Reinhard Klingen, hoofd van de afdeling vaarwegen bij het ministerie van Verkeer; hoofdingenieur-directeur ir Theo van de Gazelle bracht de situatie langs de Rijksvaarwegen in beeld en havenmeester Astrid Kee introduceerde ‘wachten op afstand’, waarover Weekblad Schuttevaer vorige week al berichtte.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer