Vraag naar kleine schepen stijgt

Er is toekomst voor de kleine droge-ladingvaart. De goederenoverslag aan kleine vaarwegen stijgt namelijk en daarmee het belang van schepen tot 1500 ton. Maar er moet wel iets veranderen, een frisse blik is nodig om de toekomst van de kleine droge-ladingvaart veilig te stellen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (2)

  • >>Vraag kleine schepen stijgt<< dan begrijp ik niet, waarom de vrachtprijzen zo laag zijn voor de kleine schepen.

    Geplaatst door: Hein Danser op
  • Het zoveelste onderzoek naar de, kleine, binnenvaart.
    Ik vind het een belediging naar de eigenaren ondernemers van deze schepen. Laten de verladers de eigenaren van de kleine schepen eens dankbaar zijn dat zij ook niet allemaal een KVB of 135 m. hebben laten bouwen. Maar ze willen alleen maar het tarief betalen van een heel groot schip, en dat gaat niet. Eigenlijk zouden de tarieven voor de grote schepen omhoog moeten, zij kunnen ook niet vergroenen en investeren, althans niet in de huidige markt. Het investeren zal ook nog verder afnemen als je de prognoses voor de toekomst ziet. Dus heren onderzoekers doe wat meer onderzoek naar de binnenvaart, schrijf niet klakkeloos over wat anderen 20 jaar geleden ook al schreven. Samenwerking vergeet het maar!!

    Geplaatst door: A. le Cessie op

Reageer

Vraag naar kleine schepen stijgt | Schuttevaer.nl

Vraag naar kleine schepen stijgt

Er is toekomst voor de kleine droge-ladingvaart. De goederenoverslag aan kleine vaarwegen stijgt namelijk en daarmee het belang van schepen tot 1500 ton. Maar er moet wel iets veranderen, een frisse blik is nodig om de toekomst van de kleine droge-ladingvaart veilig te stellen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (2)

  • >>Vraag kleine schepen stijgt<< dan begrijp ik niet, waarom de vrachtprijzen zo laag zijn voor de kleine schepen.

    Geplaatst door: Hein Danser op
  • Het zoveelste onderzoek naar de, kleine, binnenvaart.
    Ik vind het een belediging naar de eigenaren ondernemers van deze schepen. Laten de verladers de eigenaren van de kleine schepen eens dankbaar zijn dat zij ook niet allemaal een KVB of 135 m. hebben laten bouwen. Maar ze willen alleen maar het tarief betalen van een heel groot schip, en dat gaat niet. Eigenlijk zouden de tarieven voor de grote schepen omhoog moeten, zij kunnen ook niet vergroenen en investeren, althans niet in de huidige markt. Het investeren zal ook nog verder afnemen als je de prognoses voor de toekomst ziet. Dus heren onderzoekers doe wat meer onderzoek naar de binnenvaart, schrijf niet klakkeloos over wat anderen 20 jaar geleden ook al schreven. Samenwerking vergeet het maar!!

    Geplaatst door: A. le Cessie op

Reageer