Smit Cheetah in kleuren Boluda

Alle havensleepboten van Kotug Smit Towage (KST) zullen langzaam maar zeker in de huiskleuren van de nieuwe eigenaar worden gezet. Als één van de eerste was de Smit Cheetah aan de beurt bij Padmos in Stellendam.

De romp is nu weer zwart en het Boluda-logo prijkt op beide schoorstenen. Alleen de naamgeving is nog niet gewijzigd. Inmiddels is de Smit Cheetah weer aan het werk in het Europoortgebied, met de sleepbootlocatie in de Scheurhaven als uitvalsbasis.

Volgens een bekendmaking van Boskalis en medeaandeelhouder Kotug International werd de verkoop van KST aan de Spaanse Boluda Group op 31 juli dit jaar afgerond. Hiermee kon de Boluda-vloot in één klap worden uitgebreid met 67 sleepboten. Die zijn in Nederland actief in Rotterdam, Vlissingen en Terneuzen, in België in Zeebrugge, Gent en Antwerpen, in Duitsland in Hamburg en Bremerhaven en in Engeland in Londen, Liverpool en Southampton.

Het voornemen om KST van de hand te doen werd al op 4 maart dit jaar bekendgemaakt. In 2016 hadden Boskalis en Kotug besloten hun havensleepdiensten in Noordwest-Europa te bundelen. Smit was toen al onderdeel van Boskalis. Geschat wordt dat Boluda 300 miljoen euro voor de transactie heeft betaald.

Smit Cheetah in kleuren Boluda | Schuttevaer.nl

Smit Cheetah in kleuren Boluda

Alle havensleepboten van Kotug Smit Towage (KST) zullen langzaam maar zeker in de huiskleuren van de nieuwe eigenaar worden gezet. Als één van de eerste was de Smit Cheetah aan de beurt bij Padmos in Stellendam.

De romp is nu weer zwart en het Boluda-logo prijkt op beide schoorstenen. Alleen de naamgeving is nog niet gewijzigd. Inmiddels is de Smit Cheetah weer aan het werk in het Europoortgebied, met de sleepbootlocatie in de Scheurhaven als uitvalsbasis.

Volgens een bekendmaking van Boskalis en medeaandeelhouder Kotug International werd de verkoop van KST aan de Spaanse Boluda Group op 31 juli dit jaar afgerond. Hiermee kon de Boluda-vloot in één klap worden uitgebreid met 67 sleepboten. Die zijn in Nederland actief in Rotterdam, Vlissingen en Terneuzen, in België in Zeebrugge, Gent en Antwerpen, in Duitsland in Hamburg en Bremerhaven en in Engeland in Londen, Liverpool en Southampton.

Het voornemen om KST van de hand te doen werd al op 4 maart dit jaar bekendgemaakt. In 2016 hadden Boskalis en Kotug besloten hun havensleepdiensten in Noordwest-Europa te bundelen. Smit was toen al onderdeel van Boskalis. Geschat wordt dat Boluda 300 miljoen euro voor de transactie heeft betaald.