Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

SP wil ontgassingspraktijk blootleggen via AIS

Pannerden

Ondanks stevige kritiek vanuit de binnenvaart, gaat de Socialistische Partij (SP) door met de actie tegen het ontgassen van tankers op de Nederlandse binnenwateren. Vorige week werd dag en nacht gepost in een actiekampje op de Pannerdense Kop. In die tijd werden acht schepen ‘betrapt’ op ontgassen op de Waal, meldt de SP.

1 / 1
Een screenshot uit de SP-actiefilm op Facebook.

Een screenshot uit de SP-actiefilm op Facebook.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (4)
  • hennya

    De S.P. brengt het probleem in kaart. En dan weet je hoe het zit en kun je in de tweede kamer met een goed verhaal komen.Niets mis mee. En wie van ons kijkt nooit op Marine Traffic?

  • john

    dit is toch precies wat de SP wilt. aandacht trekken. je kan die gasten schrijven of proberen iets uit te leggen. in hun hoofd is elke tanker met een geurtje illegaal aan het ontgassen. gebruik maken van Marinetraffic mag al helemaal niet. maar met onze lakse overheid gebeurd daar niets mee.

  • M. den Hertog

    Ik denk dat het tijd wordt dat de binnenvaart bonden de SP maar moeten aanklagen wegens het schenden van de privacy. Op die manier komt er snel een einde aan deze stemming makerij en onzinnige acties. Politieke partijen zouden met belangrijkere dingen moeten bezighouden.

  • j.hagens

    Het ontgassen is zeker een kwalijke zaak, en zou allang verboden moeten wezen, maar zoals altijd speelt het grote geld hier een rol, en de Schipper/Eigenaar/Rederij willen wel maar kunnen niets, deze zijn totaal afhankelijk van de Politiek en de Ontvanger c.q. eigenaar van de lading.
    Dus S.P u moet naar de 2 de Kamer gaan en daar de verantwoordelijke aanspreken.
    Dat u dit nu te onpas zo actueel maakt, is ook typisch, heeft u al de jaren hiervoor zitten slapen, of keek u liever de andere kant op en komt het u nu te pas.
    Overigens zou u moeten weten dat de AIS niet voor openbaar gebruik is, deze is er voor de Schippers onderling, zodat deze volgens de verantwoordelijke organisatie die hem verplicht heeft gesteld, de Veiligheid op het water zal bevorderen.
    De Schippers Bonden zouden de S.P. moeten verplichten dat zij zeker de WET na horen te leven.
    Overigens moet de wet zo worden aangepast dat het Schip pas leeg opgeleverd is als het schoon en ontgast is en klaar voor de volgende lading, tot deze tijd zou de lostijd door moeten lopen, anders dan bij droge lading schepen zou de Tanker op zijn beurt moeten wachten bij de ontgasinstallatie.
    Denk niet die Schipper regelt dit zelf wel, dit gaat eenvoudig niet, voor je het weet sta je op een blacklist en hoef je niet meer terug te komen, met je Tanker van ettelijke Miljoenen en duur Personeel.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.