‘Wij kunnen nooit garanderen dat de lading gasvrij is’

Om een fosfinevergiftiging zoals met het echtpaar De Waardt van het ms Fox te voorkomen, moeten Nederlandse zeehavens eensgezind aanvullende eisen stellen aan zeeschepen met gegaste lading. Dat stelt directeur-eigenaar Peter Verhart van Ruvoma, die bij het fosfine-incident met de Smarta optrad als gassingsleider.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Wij kunnen nooit garanderen dat de lading gasvrij is’ | Schuttevaer.nl

‘Wij kunnen nooit garanderen dat de lading gasvrij is’

Om een fosfinevergiftiging zoals met het echtpaar De Waardt van het ms Fox te voorkomen, moeten Nederlandse zeehavens eensgezind aanvullende eisen stellen aan zeeschepen met gegaste lading. Dat stelt directeur-eigenaar Peter Verhart van Ruvoma, die bij het fosfine-incident met de Smarta optrad als gassingsleider.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer