Nieuwe risico’s in chartervaart

Hoewel scheepskeuringen door geaccrediteerde keuringsinstanties worden verricht, ontslaat dat Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) niet van de plicht de boel ook zelf goed in de gaten te houden, stelde de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) na de fatale mastbreuk op de zeilklipper Amicitia. En dus moest de minister zich maar eens beraden over de invulling van het toezicht en de risicoanalyse van de bruine vloot herzien. Wat is de nu stand van zaken?

Nieuwe risico's in chartervaart

Geactualiseerde risicoanalyse ILT heel anders van toon

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe risico’s in chartervaart | Schuttevaer.nl

Nieuwe risico’s in chartervaart

Hoewel scheepskeuringen door geaccrediteerde keuringsinstanties worden verricht, ontslaat dat Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) niet van de plicht de boel ook zelf goed in de gaten te houden, stelde de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) na de fatale mastbreuk op de zeilklipper Amicitia. En dus moest de minister zich maar eens beraden over de invulling van het toezicht en de risicoanalyse van de bruine vloot herzien. Wat is de nu stand van zaken?

Nieuwe risico's in chartervaart

Geactualiseerde risicoanalyse ILT heel anders van toon

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer