Politieke druk Oostzeekwestie blijft hoog

De BBZ verwacht eind april uitspraken van de onderzoekscommissie van de Tweede Kamer over de eisen voor charterschepen, die in het seizoen op de Oostzee varen. Tegelijkertijd bevraagt Europarlementariër Corien Wortmann de Europese Commissie. Europa moet in actie komen om te zorgen dat niet nog meer Nederlandse zeezeilschepen in Duitsland of Denemarken aan de ketting worden gelegd.

‘Nu de lidstaten er keer op keer niet uit zijn gekomen welke veiligheidregels moeten gelden voor deze schepen, moet Europa ingrijpen’, vindt Wortmann.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Politieke druk Oostzeekwestie blijft hoog | Schuttevaer.nl

Politieke druk Oostzeekwestie blijft hoog

De BBZ verwacht eind april uitspraken van de onderzoekscommissie van de Tweede Kamer over de eisen voor charterschepen, die in het seizoen op de Oostzee varen. Tegelijkertijd bevraagt Europarlementariër Corien Wortmann de Europese Commissie. Europa moet in actie komen om te zorgen dat niet nog meer Nederlandse zeezeilschepen in Duitsland of Denemarken aan de ketting worden gelegd.

‘Nu de lidstaten er keer op keer niet uit zijn gekomen welke veiligheidregels moeten gelden voor deze schepen, moet Europa ingrijpen’, vindt Wortmann.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer