Duurder

Kabinet: binnenvaart massaal aan de biobrandstof in 2030

Nederlandse binnenvaartschepen moeten al vanaf 2030 massaal op biobrandstof varen. Bijmenging van circa 67% HVO of FAME is noodzakelijk om de vereiste CO2-reductie in Nederland te bereiken. Daarnaast moeten in dat jaar tenminste 200 emissievrije binnenvaartschepen rondvaren. Bovendien wordt een emissielabel voor de binnenvaart waarschijnlijk verplicht.

De Nederlandse binnenvaart moet circa 70 procent CO2 emissie reductie halen vanaf 2030. Grofweg is hiervoor bijmenging van 67 procent HVO of FAME noodzakelijk om de vereiste CO2-reductie in Nederland te bereiken’
'De Nederlandse binnenvaart moet circa 70 procent CO2 emissie reductie halen vanaf 2030. Grofweg is hiervoor bijmenging van 67 procent HVO of FAME noodzakelijk om de vereiste CO2-reductie in Nederland te bereiken’, zegt Martin Quispel van EICB. Foto René Quist

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kabinet: binnenvaart massaal aan de biobrandstof in 2030 | Schuttevaer.nl
Duurder

Kabinet: binnenvaart massaal aan de biobrandstof in 2030

Nederlandse binnenvaartschepen moeten al vanaf 2030 massaal op biobrandstof varen. Bijmenging van circa 67% HVO of FAME is noodzakelijk om de vereiste CO2-reductie in Nederland te bereiken. Daarnaast moeten in dat jaar tenminste 200 emissievrije binnenvaartschepen rondvaren. Bovendien wordt een emissielabel voor de binnenvaart waarschijnlijk verplicht.

De Nederlandse binnenvaart moet circa 70 procent CO2 emissie reductie halen vanaf 2030. Grofweg is hiervoor bijmenging van 67 procent HVO of FAME noodzakelijk om de vereiste CO2-reductie in Nederland te bereiken’
'De Nederlandse binnenvaart moet circa 70 procent CO2 emissie reductie halen vanaf 2030. Grofweg is hiervoor bijmenging van 67 procent HVO of FAME noodzakelijk om de vereiste CO2-reductie in Nederland te bereiken’, zegt Martin Quispel van EICB. Foto René Quist

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer