Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

Waterstof in binnenvaart ontwikkelt met stapjes, geen sprongen

ARNHEM

De introductie van waterstof brandstofcellen als aandrijving in de binnenvaart verloopt met stapjes, bepaald niet met sprongen. Het eerste schip, het containerschip msc Maas, een project van Future Proof Shipping (FPS), komt dit jaar in de vaart. In dit geval is sprake van een retrofit.

1 / 1
Een brandstofcelsysteem voor de scheepvaart van Nedstack. Op de hexapod van Marin in Wageningen wordt zwaar weer gesimuleerd om te zien hoe bedrijfszeker het systeem onder die omstandigheden is. (Foto Nedstack)

Een brandstofcelsysteem voor de scheepvaart van Nedstack. Op de hexapod van Marin in Wageningen wordt zwaar weer gesimuleerd om te zien hoe bedrijfszeker het systeem onder die omstandigheden is. (Foto Nedstack)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Lees ook