Gemiddeld laadvermogen naar 3000 ton

‘Het gemiddelde draagvermogen van de West-Europese binnenvaartschepen is de afgelopen vijftig jaar gegroeid van 750 ton naar 2600 ton in de droge-ladingvaart en 3000 ton in de tankvaart.’ Dat stelde algemeen secretaris Theresia Hacksteiner op de algemene vergadering van de IVR in Berlijn.

De door de IVR geregistreerde West-Europese binnenvaartvloot telde begin dit jaar 11.594 vrachtschepen en 1796 duw- en sleepboten. Het grootste deel daarvan stond in Nederland geregistreerd (5226 vrachtschepen, 1064 duw- en sleepboten). De Duitse vloot telde 2925 vracht- en 386 duw- en sleepboten. Onder Belgische vlag voeren 1795 vracht- en 164 duw- en sleepboten en onder Franse vlag voeren 1553 vracht- en 157 duw- en sleepboten. Sinds 2000 zijn er volgens de IVR in West-Europa 1077 nieuwe binnenvaartschepen in de vaart gekomen, 574 droge-ladingschepen, 286 tankers en 125 passagiersschepen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Gemiddeld laadvermogen naar 3000 ton | Schuttevaer.nl

Gemiddeld laadvermogen naar 3000 ton

‘Het gemiddelde draagvermogen van de West-Europese binnenvaartschepen is de afgelopen vijftig jaar gegroeid van 750 ton naar 2600 ton in de droge-ladingvaart en 3000 ton in de tankvaart.’ Dat stelde algemeen secretaris Theresia Hacksteiner op de algemene vergadering van de IVR in Berlijn.

De door de IVR geregistreerde West-Europese binnenvaartvloot telde begin dit jaar 11.594 vrachtschepen en 1796 duw- en sleepboten. Het grootste deel daarvan stond in Nederland geregistreerd (5226 vrachtschepen, 1064 duw- en sleepboten). De Duitse vloot telde 2925 vracht- en 386 duw- en sleepboten. Onder Belgische vlag voeren 1795 vracht- en 164 duw- en sleepboten en onder Franse vlag voeren 1553 vracht- en 157 duw- en sleepboten. Sinds 2000 zijn er volgens de IVR in West-Europa 1077 nieuwe binnenvaartschepen in de vaart gekomen, 574 droge-ladingschepen, 286 tankers en 125 passagiersschepen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer