Kunststof binnenschip in aantocht

De bouw van een kunststof Canal du Nordschip lijkt definitief door te gaan. Henk Groeneveld van de interdepartementale organisatie Koploperloket vertrouwt erop het laatste deel van de financiering rond te krijgen via het MT-programma van Economische Zaken en VROM.

Een consortium van tien in composietbouw gespecialiseerde bedrijven in de kop van Noord-Holland, de schipperscoöperatie ELV (Europese Logistieke Vervoerders) en de in het ontwerpen van lichtgewicht composiet-constructies gespecialiseerde Lightweight Structures in Delft, werken al anderhalf jaar aan het kunststof schip van 65 meter lang en 5,75 meter breed met een laadvermogen van 800 ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kunststof binnenschip in aantocht | Schuttevaer.nl

Kunststof binnenschip in aantocht

De bouw van een kunststof Canal du Nordschip lijkt definitief door te gaan. Henk Groeneveld van de interdepartementale organisatie Koploperloket vertrouwt erop het laatste deel van de financiering rond te krijgen via het MT-programma van Economische Zaken en VROM.

Een consortium van tien in composietbouw gespecialiseerde bedrijven in de kop van Noord-Holland, de schipperscoöperatie ELV (Europese Logistieke Vervoerders) en de in het ontwerpen van lichtgewicht composiet-constructies gespecialiseerde Lightweight Structures in Delft, werken al anderhalf jaar aan het kunststof schip van 65 meter lang en 5,75 meter breed met een laadvermogen van 800 ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer