SP: ‘Nog onvoldoende aandacht voor binnenschipper’

Na hard aandringen van de SP lijkt er eindelijk aandacht te komen voor de positie van de binnenvaartschipper. Toch is SP-Kamerlid Roemer niet tevreden: ‘Het huidige pakketje maatregelen lost de ellende voor de binnenvaartschippers niet op. Daarvoor moet er veel meer gebeuren. Men gaat wel een en ander onderzoeken, maar dat gaat ongetwijfeld weer lang duren. Daar kunnen veel schippers niet op wachten.’

SP: ‘Nog onvoldoende aandacht voor binnenschipper'

Tijdens het debat van donderdag bleek staatssecretaris Huizinga gevoelig voor veel argumenten van schippers die de SP had verzameld. Ze bleek bereid te zijn om naar een aantal voorstellen onderzoek te gaan doen. Zo wordt er op korte termijn goed gekeken of bodemprijzen mogelijk zijn, of er schepen aan de kant gehouden kunnen worden en of er een waarborgfonds kan worden opgericht om de kleine schepen te beschermen. De zeer strenge CCR eisen worden soepeler toegepast.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

SP: ‘Nog onvoldoende aandacht voor binnenschipper’ | Schuttevaer.nl

SP: ‘Nog onvoldoende aandacht voor binnenschipper’

Na hard aandringen van de SP lijkt er eindelijk aandacht te komen voor de positie van de binnenvaartschipper. Toch is SP-Kamerlid Roemer niet tevreden: ‘Het huidige pakketje maatregelen lost de ellende voor de binnenvaartschippers niet op. Daarvoor moet er veel meer gebeuren. Men gaat wel een en ander onderzoeken, maar dat gaat ongetwijfeld weer lang duren. Daar kunnen veel schippers niet op wachten.’

SP: ‘Nog onvoldoende aandacht voor binnenschipper'

Tijdens het debat van donderdag bleek staatssecretaris Huizinga gevoelig voor veel argumenten van schippers die de SP had verzameld. Ze bleek bereid te zijn om naar een aantal voorstellen onderzoek te gaan doen. Zo wordt er op korte termijn goed gekeken of bodemprijzen mogelijk zijn, of er schepen aan de kant gehouden kunnen worden en of er een waarborgfonds kan worden opgericht om de kleine schepen te beschermen. De zeer strenge CCR eisen worden soepeler toegepast.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer