Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Groot gat in relatie tussen wal en schip

DEVENTER

‘Ik hoor prachtige verhalen over leiderschap op zee, maar nu de praktijk. Als bergers komen wij bij een klus en wie staat als eerste klaar om van boord te gaan? De kapitein met zijn koffer, zijn televisie en zijn hondje onder zijn arm. Aan de wal kon hij de bergingsactie beter begeleiden, was zijn verklaring.' Dat zei Hans van Rooij, voormalig directeur bij Smit Tak en nu maritiem en bergingsadviseur. Hij was 9 oktober een van de sprekers op het symposium van Nederlandse Vereniging van Kapiteins ter Koopvaardij (NVKK).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (4)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • Mike

    Richard, je hebt helemaal gelijk... Ja/Yes spreken ze allemaal goed uit als je uitlegt wat ze moeten doen. Echter is er een groot deel wat totaal niet begrijpt waar ze mee bezig zijn, niet de moeite neemt om te vragen wat je bedoeld maar uit beleefdheid ja/yes antwoord.

    Als jij "andere" goedkope mensen gewend bent mag je je zelf gelukkig prijzen en moet je vooral zorgen dat je met ze blijft werken....

  • Wasibi

    Dream on Richard, er wordt in de binnenvaart al tientallenjaren niet meer in personeel geinvesteerd, het moet goedkoper en een westerse jongen of meisje heeft aan de wal een veel hoger uurloon en begeleide groei trajecten arbo bescherming etc. De tijd in de binnenvaart heeft stigestaan en die prijs gaan we binnenkort betalen. Zeevaart liep alleen 20 jaar vooruit.

  • Richard

    Als reactie op de reactie van Mike, dat is appels met peren vergelijken, ben in beide sectoren werkzaam en is klinklare onzin wat je daar zegt, Filippijnen spreken uitermate goed engels en zijn uitstekende zeelui, en de matrozen binnenvaart uit het voormalige oostblok spreken over het algemeen goed duits, dus wat bedoel je nou eigenlijk dat we in de binnenvaart ook die kant opgaan, het kader in de binnenvaart is nog altijd gewoon westers of tewel nederlands, belgisch, duits, zwitsers etc.

  • Mike

    Jammer dat dit verhaal met de komst van mensen uit de Philipeinen, Polen, Tsjechie, Roemenie enz enz ook in grote mate op de binnenvaart van toepassing is.

Lees ook

Schuttevaer.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.