REDIII

Bijmengverplichting biobrandstof binnenvaart van tafel

Er komt geen bijmengverplichting van biobrandstof voor binnenvaartondernemingen. Nederland kiest ervoor de beoogde CO2-reductie te bereiken via REDIII. Deze Europese richtlijn legt de verplichting bij de brandstofleveranciers, waardoor niet meer elk schip op biobrandstof hoeft te gaan varen.

Na twee keer uitstel is er nu afstel van de bijmengverplichting. Foto ANP

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Bijmengverplichting biobrandstof binnenvaart van tafel | Schuttevaer.nl
REDIII

Bijmengverplichting biobrandstof binnenvaart van tafel

Er komt geen bijmengverplichting van biobrandstof voor binnenvaartondernemingen. Nederland kiest ervoor de beoogde CO2-reductie te bereiken via REDIII. Deze Europese richtlijn legt de verplichting bij de brandstofleveranciers, waardoor niet meer elk schip op biobrandstof hoeft te gaan varen.

Na twee keer uitstel is er nu afstel van de bijmengverplichting. Foto ANP

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer