Afzinkbaar schip

Toren van casco’s aangekomen in Rotterdam

Het gaat goed met de Nederlandse scheepsbouw. Tenminste als we afgaan op de hoeveelheid casco’s die de laatste weken arriveren in Rotterdam. Was het eind augustus al een ponton, getrokken door een sleepboot, van scheepsbouwer Concordia Damen dat in Nederland aanmeerde, nu is het een schip dat met 11 casco’s van binnenvaartschepen van China naar Nederland is gevaren. Dit keer arrangeerde scheepsbouwer RensenDriessen het transport.

Het blijft een imposant gezicht. Deze toren van casco's die de Nieuwe Waterweg invaart. Bovenop staat een duwboot die door Concordia Damen wordt afgebouwd voor een rederij in Paraguay. Foto Robin Visser

Bovenop de 11 tankercasco’s staat de CDS4115 River Pusher van Concordia Damen. Dat is volgens directeur Chris Kornet een ultramoderne duwboot van 5400 pk en wordt afgebouwd in opdracht van rederij Girona uit Paraguay. Dit schip, gebouwd door Concordia Damen, maakt deel uit van een contract met Girona S.A., een toonaangevende rederij uit Paraguay. De River Pusher zal binnenkort naar onze werf in Werkendam worden vervoerd voor de laatste afwerking.

De CDS4115 River Pusher is speciaal ontworpen voor de vaart op de Paraguay- en Paraná-rivieren, waar lage waterstanden tijdens het droge seizoen grote uitdagingen vormen. Met een diepgang van slechts twee meter en aangedreven door drie krachtige Yanmar-motoren, kan deze duwboot het hele jaar door opereren, zelfs onder de meest veeleisende omstandigheden.

Deze nieuwe toevoeging aan de vloot van Girona S.A. versterkt hun capaciteit om droge bulkgoederen efficiënt te vervoeren over de 2695 kilometer lange Paraguay-rivier. Na de afwerking zullen vertegenwoordigers van Girona S.A. naar Nederland reizen voor de Sea Acceptance Trials en de definitieve overdracht van het schip.

Op jaarbasis laat RensenDriessen tientallen casco’s bouwen in China.

Toren van casco’s aangekomen in Rotterdam | Schuttevaer.nl
Afzinkbaar schip

Toren van casco’s aangekomen in Rotterdam

Het gaat goed met de Nederlandse scheepsbouw. Tenminste als we afgaan op de hoeveelheid casco’s die de laatste weken arriveren in Rotterdam. Was het eind augustus al een ponton, getrokken door een sleepboot, van scheepsbouwer Concordia Damen dat in Nederland aanmeerde, nu is het een schip dat met 11 casco’s van binnenvaartschepen van China naar Nederland is gevaren. Dit keer arrangeerde scheepsbouwer RensenDriessen het transport.

Het blijft een imposant gezicht. Deze toren van casco's die de Nieuwe Waterweg invaart. Bovenop staat een duwboot die door Concordia Damen wordt afgebouwd voor een rederij in Paraguay. Foto Robin Visser

Bovenop de 11 tankercasco’s staat de CDS4115 River Pusher van Concordia Damen. Dat is volgens directeur Chris Kornet een ultramoderne duwboot van 5400 pk en wordt afgebouwd in opdracht van rederij Girona uit Paraguay. Dit schip, gebouwd door Concordia Damen, maakt deel uit van een contract met Girona S.A., een toonaangevende rederij uit Paraguay. De River Pusher zal binnenkort naar onze werf in Werkendam worden vervoerd voor de laatste afwerking.

De CDS4115 River Pusher is speciaal ontworpen voor de vaart op de Paraguay- en Paraná-rivieren, waar lage waterstanden tijdens het droge seizoen grote uitdagingen vormen. Met een diepgang van slechts twee meter en aangedreven door drie krachtige Yanmar-motoren, kan deze duwboot het hele jaar door opereren, zelfs onder de meest veeleisende omstandigheden.

Deze nieuwe toevoeging aan de vloot van Girona S.A. versterkt hun capaciteit om droge bulkgoederen efficiënt te vervoeren over de 2695 kilometer lange Paraguay-rivier. Na de afwerking zullen vertegenwoordigers van Girona S.A. naar Nederland reizen voor de Sea Acceptance Trials en de definitieve overdracht van het schip.

Op jaarbasis laat RensenDriessen tientallen casco’s bouwen in China.