55 meter lang

Heesen Yachts zet superjacht project Serena in elkaar

Als twee puzzelstukjes, zo heeft superjachtbouwer Heesen Yachts de aluminium bovenbouw op de stalen romp van Project Serena gezet. Het 55 meter lange superjacht moet in de herfst van 2024 opgeleverd worden.

De aluminium bovenbouw en de stalen romp voeren samen Project Serena. Foto's Heesen Yachts

De stalen romp is gebouwd door het Friese Talsma Shipyards. Sinds 2008 werken Talsma en Heesen samen. Dit is het zesde romp van 55 meter gebouwd door de Friezen voor de Brabanders, in totaal leverde Talsma al meer dan vijftien casco’s aan Heesen. De aluminium bovenbouw is gebouwd door Willems uit Boven-Leeuwen.

Tekst gaat verder onder de foto

Het zesde 55 meter lange stalen romp gebouwd door Talsma voor Heesen.

De stalen onderbouw van het schip is vanuit Friesland door duw- en sleepboten Vlieter en Aegir naar Oss vervoerd. Dat transport duurde twee dagen en ging via de Waddenzee, het IJsselmeer, het Markermeer, het Amsterdam-Rijnkanaal richting de Waal en uiteindelijk de Maas. Daar kwam het woensdag 19 april aan.

Tekst gaat verder onder de foto

Bijna op elkaar. Het superjacht wordt in de herfst van 2024 opgeleverd.

Het 55 meter lange superjacht is vorig jaar verkocht aan een ‘ervaren booteigenaar’. ‘De 55 meter Staal serie is uiterst succesvol omdat dit type jacht groot genoeg is om de luxe te bieden die je van een superjacht mag verwachten, maar toch compact genoeg voor de mooie havens van de Middellandse Zee’, zegt CCO van Heesen Friso Visser. Serena is het 7e superjacht in deze 55 meter-serie. In de miachinekamer staan twee MTU 8V4000 M63 IMO III motoren van elk 1.000 kW, die geven haar een topsnelheid van 15,5 knopen.

Op de werf van Heesen in Oss is het superjacht nu klaar voor de volgende fase.

Lees ook:

Heesen Yachts is weer 100% Nederlands na verkoop aandelen

Heesen Yachts superjacht Project Cosmos, voorheen Galactica, heet nu Genesis

Heesen Yachts zet superjacht project Serena in elkaar | Schuttevaer.nl
55 meter lang

Heesen Yachts zet superjacht project Serena in elkaar

Als twee puzzelstukjes, zo heeft superjachtbouwer Heesen Yachts de aluminium bovenbouw op de stalen romp van Project Serena gezet. Het 55 meter lange superjacht moet in de herfst van 2024 opgeleverd worden.

De aluminium bovenbouw en de stalen romp voeren samen Project Serena. Foto's Heesen Yachts

De stalen romp is gebouwd door het Friese Talsma Shipyards. Sinds 2008 werken Talsma en Heesen samen. Dit is het zesde romp van 55 meter gebouwd door de Friezen voor de Brabanders, in totaal leverde Talsma al meer dan vijftien casco’s aan Heesen. De aluminium bovenbouw is gebouwd door Willems uit Boven-Leeuwen.

Tekst gaat verder onder de foto

Het zesde 55 meter lange stalen romp gebouwd door Talsma voor Heesen.

De stalen onderbouw van het schip is vanuit Friesland door duw- en sleepboten Vlieter en Aegir naar Oss vervoerd. Dat transport duurde twee dagen en ging via de Waddenzee, het IJsselmeer, het Markermeer, het Amsterdam-Rijnkanaal richting de Waal en uiteindelijk de Maas. Daar kwam het woensdag 19 april aan.

Tekst gaat verder onder de foto

Bijna op elkaar. Het superjacht wordt in de herfst van 2024 opgeleverd.

Het 55 meter lange superjacht is vorig jaar verkocht aan een ‘ervaren booteigenaar’. ‘De 55 meter Staal serie is uiterst succesvol omdat dit type jacht groot genoeg is om de luxe te bieden die je van een superjacht mag verwachten, maar toch compact genoeg voor de mooie havens van de Middellandse Zee’, zegt CCO van Heesen Friso Visser. Serena is het 7e superjacht in deze 55 meter-serie. In de miachinekamer staan twee MTU 8V4000 M63 IMO III motoren van elk 1.000 kW, die geven haar een topsnelheid van 15,5 knopen.

Op de werf van Heesen in Oss is het superjacht nu klaar voor de volgende fase.

Lees ook:

Heesen Yachts is weer 100% Nederlands na verkoop aandelen

Heesen Yachts superjacht Project Cosmos, voorheen Galactica, heet nu Genesis