Kunst

Bijzonder transport van Hebo en Rodi roept vraagtekens op

Dit bijzondere transport  kwam Koningsdag uit de Oranjesluis en door de Schellingwouder brug. Op een grote ponton stonden drie enorme zuilen. Wat zouden het zijn? Flettner-rotoren, een feestelijke pilaar voor de grootste windmolen ooit? Tja, als je het niet direct weet, dan is het vast kunst.

Als voorboot de liefst 900 paardenkrachten sterke sleper Catherina 7 (ex Spitsbergen van 1958) van Hebo uit Zaandam en als achterboot een Rodi boot, ook uit Zaandam. Hajo Olij

Als voorboot de liefst 900 paardenkrachten sterke sleper Catherina 7 (ex Spitsbergen van 1958) van Hebo uit Zaandam en als achterboot een Rodi boot, ook uit Zaandam. Op het ponton stond een keet van Windplanbouw Blauw en dat gaf meer duidelijkheid.

Het bleek de eerste van 24 nieuwe pilaren van de reuze windmolens, die tussen de Maxima centrale en de Ketelbrug geplaatst gaan worden. Voor elk funderings eiland werden 22 buizen in de bodem geslagen en daarna volgestort met zand. Er komen dus nog 23 van deze transporten van de bouwplaats, de Alaska haven in Amsterdam naar de Kamperhoek.

De om de pilaren gewikkelde zwarte buizen zijn ook geen feest versieringen, maar zogenaamde vortex killers om de wind stroming te richten. Het woei donderdag ochtend overigens maar Zuidoost 1 Bft, in de loop van de dag toenemend tot windkracht 3 en ook de hoogspanningsmasten voor Durgerdam werden niet geraakt.

Lees ook:

Opmerkelijk transport: Windvangers

Hebo koopt drijvend kraanschip van Boskalis

Bijzonder transport van Hebo en Rodi roept vraagtekens op | Schuttevaer.nl
Kunst

Bijzonder transport van Hebo en Rodi roept vraagtekens op

Dit bijzondere transport  kwam Koningsdag uit de Oranjesluis en door de Schellingwouder brug. Op een grote ponton stonden drie enorme zuilen. Wat zouden het zijn? Flettner-rotoren, een feestelijke pilaar voor de grootste windmolen ooit? Tja, als je het niet direct weet, dan is het vast kunst.

Als voorboot de liefst 900 paardenkrachten sterke sleper Catherina 7 (ex Spitsbergen van 1958) van Hebo uit Zaandam en als achterboot een Rodi boot, ook uit Zaandam. Hajo Olij

Als voorboot de liefst 900 paardenkrachten sterke sleper Catherina 7 (ex Spitsbergen van 1958) van Hebo uit Zaandam en als achterboot een Rodi boot, ook uit Zaandam. Op het ponton stond een keet van Windplanbouw Blauw en dat gaf meer duidelijkheid.

Het bleek de eerste van 24 nieuwe pilaren van de reuze windmolens, die tussen de Maxima centrale en de Ketelbrug geplaatst gaan worden. Voor elk funderings eiland werden 22 buizen in de bodem geslagen en daarna volgestort met zand. Er komen dus nog 23 van deze transporten van de bouwplaats, de Alaska haven in Amsterdam naar de Kamperhoek.

De om de pilaren gewikkelde zwarte buizen zijn ook geen feest versieringen, maar zogenaamde vortex killers om de wind stroming te richten. Het woei donderdag ochtend overigens maar Zuidoost 1 Bft, in de loop van de dag toenemend tot windkracht 3 en ook de hoogspanningsmasten voor Durgerdam werden niet geraakt.

Lees ook:

Opmerkelijk transport: Windvangers

Hebo koopt drijvend kraanschip van Boskalis