Hardheidsclausule

Ministerie erkent: ‘Stapeling CCR-eisen is knelpunt’

De strengere CCR-eisen zijn een knelpunt voor de binnenvaart. Varende ondernemers kunnen de benodigde investeringen niet opbrengen. Het gevolg is dat er onder de gegeven omstandigheden na 2050 geen Kempenaars en spitsen meer zullen varen. Dat concluderen Erasmus UPT en Panteia na onderzoek in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Het verdwijnen van binnenvaartschepen voor wegvervoer zal grote economische impact hebben. Foto René Quist

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ministerie erkent: ‘Stapeling CCR-eisen is knelpunt’ | Schuttevaer.nl
Hardheidsclausule

Ministerie erkent: ‘Stapeling CCR-eisen is knelpunt’

De strengere CCR-eisen zijn een knelpunt voor de binnenvaart. Varende ondernemers kunnen de benodigde investeringen niet opbrengen. Het gevolg is dat er onder de gegeven omstandigheden na 2050 geen Kempenaars en spitsen meer zullen varen. Dat concluderen Erasmus UPT en Panteia na onderzoek in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Het verdwijnen van binnenvaartschepen voor wegvervoer zal grote economische impact hebben. Foto René Quist

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer