Noodsituatie

Kapitein Tim van Roermond Max redt stuurloos partyschip van de Maas

Het binnenvaartschip Roermond Max heeft donderdag 30 maart het stuurloze partyschip Parel van de Maas langszij genomen. Het partyschip was na een technisch mankement onbestuurbaar geworden. De Parel had op dat moment 35 opvarenden aan boord. Kapitein Tim van de Roermond Max voer het schip veilig naar de kant.

De Parel van de rederij Fortuna kreeg een technisch mankement en werd stuurloos.

Containerschip Roermond Max voer ter hoogte van de Spijkenisserbrug toen het partyschip de Maas ineens overstak, zo vertelt Marnix Vos van Nedcargo, de eigenaar van de Roermond Max. ‘Onze kapitein Tim kreeg daarop een vraag voor assistentie.’ De Roermond Max nam het schip langszij en voer de Parel naar een steiger van Martens en van Oord. Daar konden de benauwde passagiers van boord.

Het was echt een noodsituatie, vertelt Vos. ‘Door de harde wind, windkracht 6, 7 ongeveer, en de stroming kan er van alles gebeuren als je stuurloos bent. Je kan tegen de kant aankomen of tegen de brug. Het ligt er maar net aan hoe de wind en de stroming staat. Het had echt anders kunnen lopen.’

Bij de reddingsactie heeft de Roermond Max wel een stevige kras opgelopen. ‘Ik ga ervan uit dat hun verzekering dat regelt.’

De kras die ontstond tijdens de reddingactie.

Een woordvoerder van rederij Fortuna verklaart tegen het Algemeen Dagblad dat er sprake was van van een technische storing. ‘Waar wij verder ook niet veel aan kunnen doen. De mensen zijn netjes van boord gehaald. We gaan nu onderzoeken wat het mankement precies was, maar die dingen kunnen gebeuren helaas.’

Lees ook:

DGzRS redt donateur in Kieler Bocht

BCTN en Nedcargo investeren 4,5 miljoen in emissieloze Roermond Max

Kapitein Tim van Roermond Max redt stuurloos partyschip van de Maas | Schuttevaer.nl
Noodsituatie

Kapitein Tim van Roermond Max redt stuurloos partyschip van de Maas

Het binnenvaartschip Roermond Max heeft donderdag 30 maart het stuurloze partyschip Parel van de Maas langszij genomen. Het partyschip was na een technisch mankement onbestuurbaar geworden. De Parel had op dat moment 35 opvarenden aan boord. Kapitein Tim van de Roermond Max voer het schip veilig naar de kant.

De Parel van de rederij Fortuna kreeg een technisch mankement en werd stuurloos.

Containerschip Roermond Max voer ter hoogte van de Spijkenisserbrug toen het partyschip de Maas ineens overstak, zo vertelt Marnix Vos van Nedcargo, de eigenaar van de Roermond Max. ‘Onze kapitein Tim kreeg daarop een vraag voor assistentie.’ De Roermond Max nam het schip langszij en voer de Parel naar een steiger van Martens en van Oord. Daar konden de benauwde passagiers van boord.

Het was echt een noodsituatie, vertelt Vos. ‘Door de harde wind, windkracht 6, 7 ongeveer, en de stroming kan er van alles gebeuren als je stuurloos bent. Je kan tegen de kant aankomen of tegen de brug. Het ligt er maar net aan hoe de wind en de stroming staat. Het had echt anders kunnen lopen.’

Bij de reddingsactie heeft de Roermond Max wel een stevige kras opgelopen. ‘Ik ga ervan uit dat hun verzekering dat regelt.’

De kras die ontstond tijdens de reddingactie.

Een woordvoerder van rederij Fortuna verklaart tegen het Algemeen Dagblad dat er sprake was van van een technische storing. ‘Waar wij verder ook niet veel aan kunnen doen. De mensen zijn netjes van boord gehaald. We gaan nu onderzoeken wat het mankement precies was, maar die dingen kunnen gebeuren helaas.’

Lees ook:

DGzRS redt donateur in Kieler Bocht

BCTN en Nedcargo investeren 4,5 miljoen in emissieloze Roermond Max