Yangtzekanaal

Havenbedrijf Rotterdam bereidt zich voor op nog grotere containerschepen

Havenbedrijf Rotterdam gaat de komende jaren het Yangtzekanaal, een belangrijke vaarweg naar Maasvlakte II, verbreden. Dit met het oog op de komst van nog grotere containerschepen. Ook komt er een sleepbotenkade bij, voor 12 slepers die de grote containerschepen begeleiden.

Steiger van de voormalige Fast Ferry moet wijken voor de sleepbootkade aan het Yangtzekanaal. Volgende maand vaart er weer een veerdienst tussen Berghaven, Hoek van Holland en FutureLand. Foto Ries van Wendel de Joode / Port of Rotterdam

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Havenbedrijf Rotterdam bereidt zich voor op nog grotere containerschepen | Schuttevaer.nl
Yangtzekanaal

Havenbedrijf Rotterdam bereidt zich voor op nog grotere containerschepen

Havenbedrijf Rotterdam gaat de komende jaren het Yangtzekanaal, een belangrijke vaarweg naar Maasvlakte II, verbreden. Dit met het oog op de komst van nog grotere containerschepen. Ook komt er een sleepbotenkade bij, voor 12 slepers die de grote containerschepen begeleiden.

Steiger van de voormalige Fast Ferry moet wijken voor de sleepbootkade aan het Yangtzekanaal. Volgende maand vaart er weer een veerdienst tussen Berghaven, Hoek van Holland en FutureLand. Foto Ries van Wendel de Joode / Port of Rotterdam

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer