MSC Zoe

IMO verplicht inclinometer in containervaart

Een inclinometer, die de hellingshoek van een schip registreert, wordt vanaf 2026 verplicht aan boord van zeegaande containerschepen groter dan 3000 gt. Nederland heeft zich daar in de International Maritime Organization (IMO) hard voor gemaakt. Dit naar aanleiding van het verlies van 342 containers boven de Wadden door het containerschip MSC Zoe in de nacht van 1 op 2 januari 2019.

epaselect epa07261325 Overturned containers stack on board the container ship 'MSC Zoe', which is moored at the container port of Bremerhaven, northern Germany, 04 January 2019. The vessel has lost about 270 containers in rough sea along the coastline of the Netherlands on its way from Portugal to Bremerhaven. EPA/FOCKE STRANGMANN

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

IMO verplicht inclinometer in containervaart | Schuttevaer.nl
MSC Zoe

IMO verplicht inclinometer in containervaart

Een inclinometer, die de hellingshoek van een schip registreert, wordt vanaf 2026 verplicht aan boord van zeegaande containerschepen groter dan 3000 gt. Nederland heeft zich daar in de International Maritime Organization (IMO) hard voor gemaakt. Dit naar aanleiding van het verlies van 342 containers boven de Wadden door het containerschip MSC Zoe in de nacht van 1 op 2 januari 2019.

epaselect epa07261325 Overturned containers stack on board the container ship 'MSC Zoe', which is moored at the container port of Bremerhaven, northern Germany, 04 January 2019. The vessel has lost about 270 containers in rough sea along the coastline of the Netherlands on its way from Portugal to Bremerhaven. EPA/FOCKE STRANGMANN

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer