Een uur opvaart, een uur afvaart

Alternerend eenrichtingsverkeer op DEK bij Gelmer valt slecht

Voor het nieuwe aquaduct over de Ems in het Dortmund-Emskanaal bij Gelmer heeft het WSA eenrichtingsverkeer volgens het systeem ‘een uur opvaart, een uur afvaart’ bedacht. Dat gaat in op 9 januari om 11:00 uur. De beroepsvaart komt in verweer over de maatregel, die tot onnodig tijdverlet leidt.

Aannemer Bunte leg de laatste hand aan het nieuwe aquaduct over de Ems bij Gelmer. In januari wordt daar door het WSA eenrichtingsverkeer ‘om het uur’ ingevoerd. De scheepvaart en brancheorganisaties vinden het maar niks. Foto Erik Schultz/KBN 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Alternerend eenrichtingsverkeer op DEK bij Gelmer valt slecht | Schuttevaer.nl
Een uur opvaart, een uur afvaart

Alternerend eenrichtingsverkeer op DEK bij Gelmer valt slecht

Voor het nieuwe aquaduct over de Ems in het Dortmund-Emskanaal bij Gelmer heeft het WSA eenrichtingsverkeer volgens het systeem ‘een uur opvaart, een uur afvaart’ bedacht. Dat gaat in op 9 januari om 11:00 uur. De beroepsvaart komt in verweer over de maatregel, die tot onnodig tijdverlet leidt.

Aannemer Bunte leg de laatste hand aan het nieuwe aquaduct over de Ems bij Gelmer. In januari wordt daar door het WSA eenrichtingsverkeer ‘om het uur’ ingevoerd. De scheepvaart en brancheorganisaties vinden het maar niks. Foto Erik Schultz/KBN 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer