Emissie-reductiepad uitgetekend

Nederlandse scheepvaart moet 596 miljoen kilo CO2 per jaar besparen, maar reductie is ‘zeer moelijk’

De Nederlandse zee- en binnenvaartsector zou jaarlijks 596 miljoen kilo CO2 kunnen besparen. Dat stellen economen van ABN-Amro in het rapport ‘Decarbonisatiestrategieën voor sectoren’. De scheepvaart kan volgens het rapport aanzienlijk meer besparen dan het wegvervoer, maar minder dan de luchtvaart.

Het vergroenen van de Nederlandse zee- en binnenvaart wordt 'zeer moeilijk' bevonden door ABN Amro. Foto ANP / Hollandse Hoogte / Peter Hilz

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nederlandse scheepvaart moet 596 miljoen kilo CO2 per jaar besparen, maar reductie is ‘zeer moelijk’ | Schuttevaer.nl
Emissie-reductiepad uitgetekend

Nederlandse scheepvaart moet 596 miljoen kilo CO2 per jaar besparen, maar reductie is ‘zeer moelijk’

De Nederlandse zee- en binnenvaartsector zou jaarlijks 596 miljoen kilo CO2 kunnen besparen. Dat stellen economen van ABN-Amro in het rapport ‘Decarbonisatiestrategieën voor sectoren’. De scheepvaart kan volgens het rapport aanzienlijk meer besparen dan het wegvervoer, maar minder dan de luchtvaart.

Het vergroenen van de Nederlandse zee- en binnenvaart wordt 'zeer moeilijk' bevonden door ABN Amro. Foto ANP / Hollandse Hoogte / Peter Hilz

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer