'24 uur per dag inzetbaar'

Anton van Megen wil met eigen voorstel ‘gedrocht van Vaartijdenwet’ voorkomen

Een schip wordt niet moe en is dus 24 uur per dag inzetbaar. Samen met digitalisering is dat de basis van het voorstel van oliehandelaar Anton van Megen voor modernisering van de Vaartijdenwet.  Aanpassing aan de huidige omstandigheden moet leiden tot een betere inzet van zowel schip als bemanning, zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid.

Anton van Megen wil de vaartijden per 48 uur registreren. Zo moet er een beter verband komen tussen rust en vaartijd. Foto Erik van Huizen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Anton van Megen wil met eigen voorstel ‘gedrocht van Vaartijdenwet’ voorkomen | Schuttevaer.nl
'24 uur per dag inzetbaar'

Anton van Megen wil met eigen voorstel ‘gedrocht van Vaartijdenwet’ voorkomen

Een schip wordt niet moe en is dus 24 uur per dag inzetbaar. Samen met digitalisering is dat de basis van het voorstel van oliehandelaar Anton van Megen voor modernisering van de Vaartijdenwet.  Aanpassing aan de huidige omstandigheden moet leiden tot een betere inzet van zowel schip als bemanning, zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid.

Anton van Megen wil de vaartijden per 48 uur registreren. Zo moet er een beter verband komen tussen rust en vaartijd. Foto Erik van Huizen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer