Hamburg hoopte dat de Duitse Bondsregering aan de kosten voor het baggeren zou bijdragen, maar deze wees dat verzoek echter af.
Telkens wanneer een tanker naast de terminal zou liggen om te worden gelost, zou de Zuiderelbe compleet gestremd moeten worden. Dat zou twee keer in de week, voor 24 tot 48 uur het geval zijn. In Hamburg wordt nu gekeken of een kleine terminal een oplossing is.
Duitsland had eerder aangekondigd vier drijvende terminals te willen huisvesten. In september liet de Bondsregering weten een vijfde te hebben gecharterd, de tweede terminal voor Wilhelmshaven. Of voor de terminal die in Hamburg gepland was al een bestemming is gevonden, is nog onduidelijk. Brunsbüttel en Rostock staan ook op de nominatie.
Lees ook:
LNG-terminal in Groningse Eemshaven wordt in gebruik genomen
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?