Scheepsmotoren

Als het werkt: Mariniseren

Over mariniseren, ofwel een automotor geschikt maken voor het gebruik in een schip, lopen de meningen uiteen. Deze gaan van ‘met mariniseren krijg je nooit een echte scheepsmotor’, tot ‘veel scheepsmotoren zijn al door de fabrikant gemariniseerde auto- of tractormotoren.’ Hoe het ook zij, hieronder volgt een lijst ingrepen die veel worden verricht om van een automotor een scheepsmotor te maken.

Een keerkoppeling is relatief simpel vergeleken met een versnellingsbak van een auto. Hij heeft behalve een achteruit- en een vrijstand dan ook maar één versnelling.
Een keerkoppeling is relatief simpel vergeleken met een versnellingsbak van een auto. Hij heeft behalve een achteruit- en een vrijstand dan ook maar één versnelling.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Als het werkt: Mariniseren | Schuttevaer.nl
Scheepsmotoren

Als het werkt: Mariniseren

Over mariniseren, ofwel een automotor geschikt maken voor het gebruik in een schip, lopen de meningen uiteen. Deze gaan van ‘met mariniseren krijg je nooit een echte scheepsmotor’, tot ‘veel scheepsmotoren zijn al door de fabrikant gemariniseerde auto- of tractormotoren.’ Hoe het ook zij, hieronder volgt een lijst ingrepen die veel worden verricht om van een automotor een scheepsmotor te maken.

Een keerkoppeling is relatief simpel vergeleken met een versnellingsbak van een auto. Hij heeft behalve een achteruit- en een vrijstand dan ook maar één versnelling.
Een keerkoppeling is relatief simpel vergeleken met een versnellingsbak van een auto. Hij heeft behalve een achteruit- en een vrijstand dan ook maar één versnelling.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer