Capaciteitsschaarste

Binnenvaart worstelt met scheepsruimte door oorlog en laagwater

Laagwater, de grote vraag naar kolen en de verkoop van schepen voor de Oekraïense graanhandel zorgen voor aanhoudende capaciteitsproblemen in de binnenvaart. Er dreigt daardoor op de Rijn een tekort aan schepen. Koninklijke Binnenvaart Nederland (KBN) maakt zich grote zorgen over de schaarste in scheepsruimte op de container- en droge ladingmarkt.

De grote vraag naar kolen vanuit Duitsland zal nog wel tot voorjaar 2023 aanhouden. (Foto ANP)
De grote vraag naar kolen vanuit Duitsland zal nog wel tot voorjaar 2023 aanhouden. (Foto ANP)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Binnenvaart worstelt met scheepsruimte door oorlog en laagwater | Schuttevaer.nl
Capaciteitsschaarste

Binnenvaart worstelt met scheepsruimte door oorlog en laagwater

Laagwater, de grote vraag naar kolen en de verkoop van schepen voor de Oekraïense graanhandel zorgen voor aanhoudende capaciteitsproblemen in de binnenvaart. Er dreigt daardoor op de Rijn een tekort aan schepen. Koninklijke Binnenvaart Nederland (KBN) maakt zich grote zorgen over de schaarste in scheepsruimte op de container- en droge ladingmarkt.

De grote vraag naar kolen vanuit Duitsland zal nog wel tot voorjaar 2023 aanhouden. (Foto ANP)
De grote vraag naar kolen vanuit Duitsland zal nog wel tot voorjaar 2023 aanhouden. (Foto ANP)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer