Varen doe je samen!

Vaarwegbeheerders maken een potje van verkeerstekens

Voor ‘samen varen’ op de wateren kan niet genoeg aandacht worden gevraagd, gezien vele de berichten over gevaarlijke en onduidelijke situaties die zich telkens voordoen in het vaarseizoen. Ik wilde zelf weleens ervaren wat je zoal tegenkomt op het water en huurde een Maril 570 sloep. De tweedaagse vaartocht ging van Earnewald naar Dokkum, Leeuwarden en weer terug naar Earnewald. Opvallendste conclusie? Sommige vaarwegbeheerders nemen het niet zo nauw met verkeerstekens en rommelen maar wat aan.

OPINIE SANDER WELS

Het bord moet 180 graden worden gedraaid en wat die 100 meter inhoudt blijft onduidelijk. Het bordje is kennelijk later geplaatst op de stang van het verkeersteken met de aanbevolen vaarrichting en correspondeert qua afmetingen daar ook niet mee. Die van het anker is veel belangrijker dan het grote bord erboven, omdat het een gevaar kan inhouden voor gas-, olie-, of waterleidingen. Daarom moet er ook duidelijkheid komen wat men bedoelt met 100 meter.
Het bord moet 180 graden worden gedraaid en wat die 100 meter inhoudt blijft onduidelijk. Het bordje is kennelijk later geplaatst op de stang van het verkeersteken met de aanbevolen vaarrichting en correspondeert qua afmetingen daar ook niet mee. Die van het anker is veel belangrijker dan het grote bord erboven, omdat het een gevaar kan inhouden voor gas-, olie-, of waterleidingen. Daarom moet er ook duidelijkheid komen wat men bedoelt met 100 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vaarwegbeheerders maken een potje van verkeerstekens | Schuttevaer.nl
Varen doe je samen!

Vaarwegbeheerders maken een potje van verkeerstekens

Voor ‘samen varen’ op de wateren kan niet genoeg aandacht worden gevraagd, gezien vele de berichten over gevaarlijke en onduidelijke situaties die zich telkens voordoen in het vaarseizoen. Ik wilde zelf weleens ervaren wat je zoal tegenkomt op het water en huurde een Maril 570 sloep. De tweedaagse vaartocht ging van Earnewald naar Dokkum, Leeuwarden en weer terug naar Earnewald. Opvallendste conclusie? Sommige vaarwegbeheerders nemen het niet zo nauw met verkeerstekens en rommelen maar wat aan.

OPINIE SANDER WELS

Het bord moet 180 graden worden gedraaid en wat die 100 meter inhoudt blijft onduidelijk. Het bordje is kennelijk later geplaatst op de stang van het verkeersteken met de aanbevolen vaarrichting en correspondeert qua afmetingen daar ook niet mee. Die van het anker is veel belangrijker dan het grote bord erboven, omdat het een gevaar kan inhouden voor gas-, olie-, of waterleidingen. Daarom moet er ook duidelijkheid komen wat men bedoelt met 100 meter.
Het bord moet 180 graden worden gedraaid en wat die 100 meter inhoudt blijft onduidelijk. Het bordje is kennelijk later geplaatst op de stang van het verkeersteken met de aanbevolen vaarrichting en correspondeert qua afmetingen daar ook niet mee. Die van het anker is veel belangrijker dan het grote bord erboven, omdat het een gevaar kan inhouden voor gas-, olie-, of waterleidingen. Daarom moet er ook duidelijkheid komen wat men bedoelt met 100 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer