Column KBN

Overal waar u vaart: Onderhoud en gevolgen

Het wordt zo zoetjes aan een vast onderdeel. Onderhoud dat niet of onvoldoende wordt uitgevoerd aan de kunstwerken. Het speelt ons in de binnenvaart behoorlijk parten. Opnieuw is de Westkolk van sluis Weurt voor lange tijd buiten bedrijf. Dit vanwege schade aan de bewegingswerken in het kanaalhoofd. Opnieuw is ernstige schade aangetroffen aan de tandwielen en rondsels die de kabeltrommels in beweging zetten. Inderdaad, dat hebben we eerder aan de hand gehad. In 2020 en 2021 hadden we deze problemen ook al.

Leny R. van Toorenburg – Van IJzerlooij. (Foto BLN)
Leny R. van Toorenburg – Van IJzerlooij. (Foto BLN)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Overal waar u vaart: Onderhoud en gevolgen | Schuttevaer.nl
Column KBN

Overal waar u vaart: Onderhoud en gevolgen

Het wordt zo zoetjes aan een vast onderdeel. Onderhoud dat niet of onvoldoende wordt uitgevoerd aan de kunstwerken. Het speelt ons in de binnenvaart behoorlijk parten. Opnieuw is de Westkolk van sluis Weurt voor lange tijd buiten bedrijf. Dit vanwege schade aan de bewegingswerken in het kanaalhoofd. Opnieuw is ernstige schade aangetroffen aan de tandwielen en rondsels die de kabeltrommels in beweging zetten. Inderdaad, dat hebben we eerder aan de hand gehad. In 2020 en 2021 hadden we deze problemen ook al.

Leny R. van Toorenburg – Van IJzerlooij. (Foto BLN)
Leny R. van Toorenburg – Van IJzerlooij. (Foto BLN)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer