Emissieloos waterstof-vervoer

Nieuw schip neemt dertig keer meer waterstof mee dan huidige tankergeneratie

C-Job Naval Architects in Hoofddorp heeft in opdracht van LH2 Europe een nieuwe generatie waterstoftankers ontwikkeld. Het zeeschip kan 37.500 kubieke meter vloeibare waterstof vervoeren, circa 30 keer zoveel als tot nu toe gebruikelijk is.

Vanaf 2027 zal dit schip duizenden kubieke meters waterstof meenemen per reis. (Beeld C-Job)
Vanaf 2027 zal dit schip duizenden kubieke meters waterstof meenemen per reis. (Beeld C-Job)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuw schip neemt dertig keer meer waterstof mee dan huidige tankergeneratie | Schuttevaer.nl
Emissieloos waterstof-vervoer

Nieuw schip neemt dertig keer meer waterstof mee dan huidige tankergeneratie

C-Job Naval Architects in Hoofddorp heeft in opdracht van LH2 Europe een nieuwe generatie waterstoftankers ontwikkeld. Het zeeschip kan 37.500 kubieke meter vloeibare waterstof vervoeren, circa 30 keer zoveel als tot nu toe gebruikelijk is.

Vanaf 2027 zal dit schip duizenden kubieke meters waterstof meenemen per reis. (Beeld C-Job)
Vanaf 2027 zal dit schip duizenden kubieke meters waterstof meenemen per reis. (Beeld C-Job)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer