Kwart eeuw ervaring

Beter aan de (duw)bak met Boats and Barges

Wie een beunbak (duwbak) huurt bij Boats and Barges is om meerdere redenen goed af. Louk Lachnit van het verhuurbedrijf beschikt namelijk over een kwart eeuw ervaring. Dat is aan alles te merken: zijn geoliede vervoersnetwerk, de hoge kwaliteit, automatische hydraulische koppelingen en gratis logistiek advies.

BRANDSTORY

Louk Lachnit op een duwbootje met hydraulisch koppelsysteem. (Foto Helmut de Hoogh)
Louk Lachnit op een duwbootje met hydraulisch koppelsysteem. (Foto Helmut de Hoogh)

De te huren beunbakken liggen centraal afgemeerd in Leiden en Amsterdam.

Eigenaar Louk Lachnit van Boats and Barges koos als aanlegplaats voor zijn varende woonschip het pittoreske centrum van Leiden. Dankzij de goede verbindingen maakt het immers niet uit waar vandaan de zakelijke e-mails en telefoontjes worden beantwoord.

Natte aannemerij

De vaste klanten weten Boats en Barges feilloos te vinden. Door hen heeft het bedrijf al meer dan voldoende omzet. Maar op het Leidse Galgewater ziet Lachnit regelmatig hoe potentieel nieuwe klanten, bijvoorbeeld in de natte aannemerij, veel profijt van zijn beunbakken zouden kunnen hebben. ‘Kijk eens hoe laag die bruggen daar zijn’, zegt hij. ‘Mijn bakken komen daar gemakkelijk onderdoor.’

Dat geldt ook voor de kleine zelfvarende pontons met een eigen buitenboordmotor. Ze zijn bijzonder goed inzetbaar voor kleine transporten over water, maar ook bij onderhoudswerkzaamheden aan schepen, woonarken of bruginspecties en reparaties aan walkanten. ‘Privé heb ik een ponton eens compleet ingericht als een openlucht huiskamer.’ Lachend: ‘Dat was gezellig, maar daarvoor is het niet bedoeld.’

Plaatsing en transport van een beunbak op een vrachtwagen. (Beeld Boats en Barges)
Plaatsing en transport van een beunbak op een vrachtwagen. (Beeld Boats en Barges)

Luchtkasten

Aan wie minder bekend is met gangbare scheepstermen geeft Lachnit graag uitleg: ‘Een beun is een aparte bak in een schip met rondom luchtkasten. Mits de lading niet veel te zwaar is, zullen ze daardoor moeilijk zinken. De beun zelf is een vlakke vierkante bak, die ervoor zorgt dat de kraanmachinist de lading snel, gemakkelijk en netjes kan lossen. Onder meer voor baggerwerk, grondaanvoer en stedelijke bouwprojecten zijn ze heel geschikt, maar ook voor alle andere ladingen zijn ze heel bruikbaar.

Op transport

Boats and Barges bedient Nederlandse klanten, maar ook veel Belgen en Duitsers. Lachnit laat op foto’s zien hoe gemakkelijk het is om de beunbakken op een vrachtwagen te transporteren. Bakken tot 23,50 bij 4,40 meter mogen op die manier worden vervoerd. Als een duwbak over water naar een klant of werk getransporteerd moet worden, kan dat ook. Boats and Barges rekent daarvoor geen commissie. Lachnit houdt de bedrijfsvoering graag zo eenvoudig mogelijk. ‘Bovendien vind ik dat iedereen recht heeft op zijn eigen boterham. Bij ons betaal je alleen voor de beunbak.’

Sommige klanten zijn gebaat bij logistiek advies. Ook daarvoor vraagt Lachnit geen vergoeding. ‘Er zijn aannemers die dit werk voor het eerst doen. Zij weten misschien niet hoe je een “treintje” maakt met een laadkraan op een ponton, dan drie beunbakken, een bootje en een loskraan. Daarmee kan iedereen lekker aan het werk blijven. Simpel, maar sommigen komen niet op dat idee. Niemand hoeft zich bij mij bezwaard te voelen om een goed advies te vragen.’

Voor baggerwerk zijn de beunbakken zeer geschikt.
Voor baggerwerk zijn de beunbakken zeer geschikt.

Hydraulisch koppelsysteem

Het verhuurbare materieel van Boats and Barges is prima in orde. Om dit te onderstrepen loopt Lachnit vanuit het ruim van zijn woonschip een trap op. Eenmaal bovendeks wijst hij een krachtig duwbootje aan. Op de kop bevindt zich een soepel te bedienen hydraulisch systeem. ‘Alle beunbakken tot 23,50 meter hebben ontvangstklauwen voor ons koppelsysteem’, legt hij uit. ‘Dat maakt geworstel met staaldraden overbodig. Eén druk op de knop volstaat om veilig en stevig te koppelen.’

Voor uiteenlopend werk in ondiep water, zoals binnenstedelijk baggerwerk, aan- en afvoer van bouwprojecten, het ophogen van dijkjes of het creëren van eilanden voor nieuwe natuur, kunnen nieuwe klanten uitstekend bij Boats and Barges terecht.

Met deze beunbakken is het goed en vooral gemakkelijk werken.

Voor informatie over prijzen en beschikbaarheid:

Louk Lachnit

+31 6-26939544

info@beunbakken.nl

https://www.beunbakken.nl/

Beter aan de (duw)bak met Boats and Barges | Schuttevaer.nl
Kwart eeuw ervaring

Beter aan de (duw)bak met Boats and Barges

Wie een beunbak (duwbak) huurt bij Boats and Barges is om meerdere redenen goed af. Louk Lachnit van het verhuurbedrijf beschikt namelijk over een kwart eeuw ervaring. Dat is aan alles te merken: zijn geoliede vervoersnetwerk, de hoge kwaliteit, automatische hydraulische koppelingen en gratis logistiek advies.

BRANDSTORY

Louk Lachnit op een duwbootje met hydraulisch koppelsysteem. (Foto Helmut de Hoogh)
Louk Lachnit op een duwbootje met hydraulisch koppelsysteem. (Foto Helmut de Hoogh)

De te huren beunbakken liggen centraal afgemeerd in Leiden en Amsterdam.

Eigenaar Louk Lachnit van Boats and Barges koos als aanlegplaats voor zijn varende woonschip het pittoreske centrum van Leiden. Dankzij de goede verbindingen maakt het immers niet uit waar vandaan de zakelijke e-mails en telefoontjes worden beantwoord.

Natte aannemerij

De vaste klanten weten Boats en Barges feilloos te vinden. Door hen heeft het bedrijf al meer dan voldoende omzet. Maar op het Leidse Galgewater ziet Lachnit regelmatig hoe potentieel nieuwe klanten, bijvoorbeeld in de natte aannemerij, veel profijt van zijn beunbakken zouden kunnen hebben. ‘Kijk eens hoe laag die bruggen daar zijn’, zegt hij. ‘Mijn bakken komen daar gemakkelijk onderdoor.’

Dat geldt ook voor de kleine zelfvarende pontons met een eigen buitenboordmotor. Ze zijn bijzonder goed inzetbaar voor kleine transporten over water, maar ook bij onderhoudswerkzaamheden aan schepen, woonarken of bruginspecties en reparaties aan walkanten. ‘Privé heb ik een ponton eens compleet ingericht als een openlucht huiskamer.’ Lachend: ‘Dat was gezellig, maar daarvoor is het niet bedoeld.’

Plaatsing en transport van een beunbak op een vrachtwagen. (Beeld Boats en Barges)
Plaatsing en transport van een beunbak op een vrachtwagen. (Beeld Boats en Barges)

Luchtkasten

Aan wie minder bekend is met gangbare scheepstermen geeft Lachnit graag uitleg: ‘Een beun is een aparte bak in een schip met rondom luchtkasten. Mits de lading niet veel te zwaar is, zullen ze daardoor moeilijk zinken. De beun zelf is een vlakke vierkante bak, die ervoor zorgt dat de kraanmachinist de lading snel, gemakkelijk en netjes kan lossen. Onder meer voor baggerwerk, grondaanvoer en stedelijke bouwprojecten zijn ze heel geschikt, maar ook voor alle andere ladingen zijn ze heel bruikbaar.

Op transport

Boats and Barges bedient Nederlandse klanten, maar ook veel Belgen en Duitsers. Lachnit laat op foto’s zien hoe gemakkelijk het is om de beunbakken op een vrachtwagen te transporteren. Bakken tot 23,50 bij 4,40 meter mogen op die manier worden vervoerd. Als een duwbak over water naar een klant of werk getransporteerd moet worden, kan dat ook. Boats and Barges rekent daarvoor geen commissie. Lachnit houdt de bedrijfsvoering graag zo eenvoudig mogelijk. ‘Bovendien vind ik dat iedereen recht heeft op zijn eigen boterham. Bij ons betaal je alleen voor de beunbak.’

Sommige klanten zijn gebaat bij logistiek advies. Ook daarvoor vraagt Lachnit geen vergoeding. ‘Er zijn aannemers die dit werk voor het eerst doen. Zij weten misschien niet hoe je een “treintje” maakt met een laadkraan op een ponton, dan drie beunbakken, een bootje en een loskraan. Daarmee kan iedereen lekker aan het werk blijven. Simpel, maar sommigen komen niet op dat idee. Niemand hoeft zich bij mij bezwaard te voelen om een goed advies te vragen.’

Voor baggerwerk zijn de beunbakken zeer geschikt.
Voor baggerwerk zijn de beunbakken zeer geschikt.

Hydraulisch koppelsysteem

Het verhuurbare materieel van Boats and Barges is prima in orde. Om dit te onderstrepen loopt Lachnit vanuit het ruim van zijn woonschip een trap op. Eenmaal bovendeks wijst hij een krachtig duwbootje aan. Op de kop bevindt zich een soepel te bedienen hydraulisch systeem. ‘Alle beunbakken tot 23,50 meter hebben ontvangstklauwen voor ons koppelsysteem’, legt hij uit. ‘Dat maakt geworstel met staaldraden overbodig. Eén druk op de knop volstaat om veilig en stevig te koppelen.’

Voor uiteenlopend werk in ondiep water, zoals binnenstedelijk baggerwerk, aan- en afvoer van bouwprojecten, het ophogen van dijkjes of het creëren van eilanden voor nieuwe natuur, kunnen nieuwe klanten uitstekend bij Boats and Barges terecht.

Met deze beunbakken is het goed en vooral gemakkelijk werken.

Voor informatie over prijzen en beschikbaarheid:

Louk Lachnit

+31 6-26939544

info@beunbakken.nl

https://www.beunbakken.nl/