CBR vertraagt komst deksman chartervaart

Nieuwe Europese vaarbevoegdheidsregels stellen vanaf 18 januari hogere eisen aan bemanningen in de beroepschartervaart. De maat wordt vervangen door een deksman, die hiervoor een afgeronde opleiding moet hebben. Maar de BBZ maakte bezwaar en vroeg om aanpassing van de regeling. Tijdnood noopte het CBR ertoe de praktische uitvoering op te schorten.

Een maat is de chef aan dek. Hij of zij assisteert onder meer meehelpende gasten en zorgt voor een soepel verloop van manoeuvres. Daar was tot voor kort geen onderwijs voor nodig, praktijkervaring volstond.
Een maat is de chef aan dek. Hij of zij assisteert onder meer meehelpende gasten en zorgt voor een soepel verloop van manoeuvres. Daar was tot voor kort geen onderwijs voor nodig, praktijkervaring volstond.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

CBR vertraagt komst deksman chartervaart | Schuttevaer.nl

CBR vertraagt komst deksman chartervaart

Nieuwe Europese vaarbevoegdheidsregels stellen vanaf 18 januari hogere eisen aan bemanningen in de beroepschartervaart. De maat wordt vervangen door een deksman, die hiervoor een afgeronde opleiding moet hebben. Maar de BBZ maakte bezwaar en vroeg om aanpassing van de regeling. Tijdnood noopte het CBR ertoe de praktische uitvoering op te schorten.

Een maat is de chef aan dek. Hij of zij assisteert onder meer meehelpende gasten en zorgt voor een soepel verloop van manoeuvres. Daar was tot voor kort geen onderwijs voor nodig, praktijkervaring volstond.
Een maat is de chef aan dek. Hij of zij assisteert onder meer meehelpende gasten en zorgt voor een soepel verloop van manoeuvres. Daar was tot voor kort geen onderwijs voor nodig, praktijkervaring volstond.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer