Duisburg bouwt terminal van de toekomst samen met Nederlandse bedrijf Heuvelman

De haven van Duisburg krijgt op het zogeheten Kohleninsel de grootste op waterstof gebaseerde containerterminal van het Europese achterland. De ontwikkeling van de Duisburg Gateway Terminal (DGT) is een initiatief van Duisport samen met de partners Cosco Shipping, de Zwitserse spoorwegmaatschappij Hupac en Heuvelman Transport.

Op het Kohleninsel in Duisburg wordt de grootste achterlanterminal van Europa aangelegd. Het complex wordt klimaatneutraal door grootschalige toepassing van waterstof. (Foto Duisport)
Op het Kohleninsel in Duisburg wordt de grootste achterlanterminal van Europa aangelegd. Het complex wordt klimaatneutraal door grootschalige toepassing van waterstof. (Foto Duisport)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Duisburg bouwt terminal van de toekomst samen met Nederlandse bedrijf Heuvelman | Schuttevaer.nl

Duisburg bouwt terminal van de toekomst samen met Nederlandse bedrijf Heuvelman

De haven van Duisburg krijgt op het zogeheten Kohleninsel de grootste op waterstof gebaseerde containerterminal van het Europese achterland. De ontwikkeling van de Duisburg Gateway Terminal (DGT) is een initiatief van Duisport samen met de partners Cosco Shipping, de Zwitserse spoorwegmaatschappij Hupac en Heuvelman Transport.

Op het Kohleninsel in Duisburg wordt de grootste achterlanterminal van Europa aangelegd. Het complex wordt klimaatneutraal door grootschalige toepassing van waterstof. (Foto Duisport)
Op het Kohleninsel in Duisburg wordt de grootste achterlanterminal van Europa aangelegd. Het complex wordt klimaatneutraal door grootschalige toepassing van waterstof. (Foto Duisport)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer