Rechter: tanker heeft meer schuld aan aanvaring dan zeeschip

Een Duitse binnenvaarttanker en een Fins zeeschip die op 4 juni 2019 in de Rotterdamse haven met elkaar in aanvaring kwamen hebben daar beide schuld aan. Wel valt de bemanning van de tanker meer te verwijten, oordeelt de rechtbank in Rotterdam. Die vindt een schuldverdeling van 75-25 ten nadele van het Duitse schip redelijk.

De aanvaring gebeurde in de centrale geul van de Botlek. (Foto Port of Rotterdam)
De aanvaring gebeurde in de centrale geul van de Botlek. (Foto Port of Rotterdam)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rechter: tanker heeft meer schuld aan aanvaring dan zeeschip | Schuttevaer.nl

Rechter: tanker heeft meer schuld aan aanvaring dan zeeschip

Een Duitse binnenvaarttanker en een Fins zeeschip die op 4 juni 2019 in de Rotterdamse haven met elkaar in aanvaring kwamen hebben daar beide schuld aan. Wel valt de bemanning van de tanker meer te verwijten, oordeelt de rechtbank in Rotterdam. Die vindt een schuldverdeling van 75-25 ten nadele van het Duitse schip redelijk.

De aanvaring gebeurde in de centrale geul van de Botlek. (Foto Port of Rotterdam)
De aanvaring gebeurde in de centrale geul van de Botlek. (Foto Port of Rotterdam)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer