Zee-rivierschip Tharsis uitgerust met Twinfoils van eConowind

Het zee-rivierschip Tharsis van Tharsis Sea-River Shipping vaart al een jaar met het brandstofbesparende luchtsmeringssysteem Fluidic Air Lubrication van Marine Performance Systems (MPS). Het schip pendelt tussen het Ruhrgebied en Goole aan de Humber. Tijdens een bezoek aan de Neptun Repair-werf in Hardinxveld kreeg het onlangs ook bovendeks ‘luchtsteun’ in de vorm van twee Twinfoils van 9 bij 3 meter van eConowind. 

Tijdens de praktijktest is duidelijk geworden dat de Tharsis het voor de luchtsmering met een veel kleinere compressor af kan. (Foto MPS)
Tijdens de praktijktest is duidelijk geworden dat de Tharsis het voor de luchtsmering met een veel kleinere compressor af kan. (Foto MPS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zee-rivierschip Tharsis uitgerust met Twinfoils van eConowind | Schuttevaer.nl

Zee-rivierschip Tharsis uitgerust met Twinfoils van eConowind

Het zee-rivierschip Tharsis van Tharsis Sea-River Shipping vaart al een jaar met het brandstofbesparende luchtsmeringssysteem Fluidic Air Lubrication van Marine Performance Systems (MPS). Het schip pendelt tussen het Ruhrgebied en Goole aan de Humber. Tijdens een bezoek aan de Neptun Repair-werf in Hardinxveld kreeg het onlangs ook bovendeks ‘luchtsteun’ in de vorm van twee Twinfoils van 9 bij 3 meter van eConowind. 

Tijdens de praktijktest is duidelijk geworden dat de Tharsis het voor de luchtsmering met een veel kleinere compressor af kan. (Foto MPS)
Tijdens de praktijktest is duidelijk geworden dat de Tharsis het voor de luchtsmering met een veel kleinere compressor af kan. (Foto MPS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer