Intergo: ‘Stuurhuizen binnenvaart zijn onveilig ingericht’

Ongelukken in de binnenvaart zijn deels te wijten aan gebrek aan uniformiteit in de stuurhuizen, onjuiste plaatsing van bedieningsinstrumenten en een vals gevoel van veiligheid door geautomatiseerde hulpmiddelen. Dat zijn de belangrijkste conclusies uit het tweede veiligheidsonderzoek van onderzoeksbureau Intergo in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Er is te weinig bereikbaarheid, leesbaarheid en duidelijkheid in de stuurhut, aldus Intergo. (Archieffoto Schuttevaer)
Er is te weinig bereikbaarheid, leesbaarheid en duidelijkheid in de stuurhut, aldus Intergo. (Archieffoto Schuttevaer)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Intergo: ‘Stuurhuizen binnenvaart zijn onveilig ingericht’ | Schuttevaer.nl

Intergo: ‘Stuurhuizen binnenvaart zijn onveilig ingericht’

Ongelukken in de binnenvaart zijn deels te wijten aan gebrek aan uniformiteit in de stuurhuizen, onjuiste plaatsing van bedieningsinstrumenten en een vals gevoel van veiligheid door geautomatiseerde hulpmiddelen. Dat zijn de belangrijkste conclusies uit het tweede veiligheidsonderzoek van onderzoeksbureau Intergo in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Er is te weinig bereikbaarheid, leesbaarheid en duidelijkheid in de stuurhut, aldus Intergo. (Archieffoto Schuttevaer)
Er is te weinig bereikbaarheid, leesbaarheid en duidelijkheid in de stuurhut, aldus Intergo. (Archieffoto Schuttevaer)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer