Het verdienmodel van zeehaven Rotterdam staat onder druk

Europa’s grootste zeehaven, Rotterdam, zet alles op alles om wereldwijd in de logistieke voorhoede te blijven. De komende decennia gaat bijna alles in de logistiek veranderen. Waar gaat de haven in de toekomst geld mee verdienen? Wat zijn de bedreigingen, wat de kansen? Kennishub SmartPort zette de belangrijkste trends op een rij. Want de concurrentie zit niet stil.

Vanwege het toenemende ruimtegebruik is de het de vraag of er na Maasvlakte 2 in de toekomst nog een Maasvlakte 3 moet worden aangelegd. (Foto Havenbedrijf Rotterdam/Danny Cornelissen)
Vanwege het toenemende ruimtegebruik is de het de vraag of er na Maasvlakte 2 in de toekomst nog een Maasvlakte 3 moet worden aangelegd. (Foto Havenbedrijf Rotterdam/Danny Cornelissen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Het verdienmodel van zeehaven Rotterdam staat onder druk | Schuttevaer.nl

Het verdienmodel van zeehaven Rotterdam staat onder druk

Europa’s grootste zeehaven, Rotterdam, zet alles op alles om wereldwijd in de logistieke voorhoede te blijven. De komende decennia gaat bijna alles in de logistiek veranderen. Waar gaat de haven in de toekomst geld mee verdienen? Wat zijn de bedreigingen, wat de kansen? Kennishub SmartPort zette de belangrijkste trends op een rij. Want de concurrentie zit niet stil.

Vanwege het toenemende ruimtegebruik is de het de vraag of er na Maasvlakte 2 in de toekomst nog een Maasvlakte 3 moet worden aangelegd. (Foto Havenbedrijf Rotterdam/Danny Cornelissen)
Vanwege het toenemende ruimtegebruik is de het de vraag of er na Maasvlakte 2 in de toekomst nog een Maasvlakte 3 moet worden aangelegd. (Foto Havenbedrijf Rotterdam/Danny Cornelissen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer