Precisiewerk in dok bij Maaskant

De schilder maakt er wat moois van. Het schilderen van het wapen van Vlaanderen op de kop van de nieuwe boomkorkotter Z-91 Franson is een precisiewerkje.

De schilder aan het werk in het dok van Maaskant in Stellendam. (Foto Bram Pronk)
De schilder aan het werk in het dok van Maaskant in Stellendam. (Foto Bram Pronk)

De 37,90 meter lange en 8,50 meter brede kotter wordt gebouwd in opdracht van Rederij Long Ships van Eddie Cattoor uit Zeebrugge. Maaskant Shipyards is hoofdaannemer. Het casco komt van Safe Shipyard in het Poolse Gdansk. In het dok van Maaskant kreeg het schip een schilderbeurt en zijn nog de nodige werkzaamheden aan het onderwaterschip verricht. Aan de kade wordt daarna nog de laatste hand aan de afbouw en afwerking verricht. Op 19 oktober volgt de officiële proefvaart op het Haringvliet en daarna het proefvissen op de Noordzee. Dan volgt de overdracht aan de opdrachtgevers en is het schip klaar voor het grote en zware werk. Aan de afbouwkade ligt het zusterschip van de Z-91, de Z-21 Avanti. Deze kotter komt begin volgend jaar in de vaart.

Lees ook:

Duitse vissers gered nadat hun schip in brand vliegt

Garnalenvissers zien vaker meer horsmakreel

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Precisiewerk in dok bij Maaskant | Schuttevaer.nl

Precisiewerk in dok bij Maaskant

De schilder maakt er wat moois van. Het schilderen van het wapen van Vlaanderen op de kop van de nieuwe boomkorkotter Z-91 Franson is een precisiewerkje.

De schilder aan het werk in het dok van Maaskant in Stellendam. (Foto Bram Pronk)
De schilder aan het werk in het dok van Maaskant in Stellendam. (Foto Bram Pronk)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer