De 37,90 meter lange en 8,50 meter brede kotter wordt gebouwd in opdracht van Rederij Long Ships van Eddie Cattoor uit Zeebrugge. Maaskant Shipyards is hoofdaannemer. Het casco komt van Safe Shipyard in het Poolse Gdansk. In het dok van Maaskant kreeg het schip een schilderbeurt en zijn nog de nodige werkzaamheden aan het onderwaterschip verricht. Aan de kade wordt daarna nog de laatste hand aan de afbouw en afwerking verricht. Op 19 oktober volgt de officiële proefvaart op het Haringvliet en daarna het proefvissen op de Noordzee. Dan volgt de overdracht aan de opdrachtgevers en is het schip klaar voor het grote en zware werk. Aan de afbouwkade ligt het zusterschip van de Z-91, de Z-21 Avanti. Deze kotter komt begin volgend jaar in de vaart.
Lees ook:
Duitse vissers gered nadat hun schip in brand vliegt
Garnalenvissers zien vaker meer horsmakreel
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?