Zeescheepvaart verdient het meeste geld sinds 2008

Het zijn gouden tijden voor de wereldwijde scheepvaartindustrie. De sector verdient het meeste geld sinds 2008. Dat wordt veroorzaakt door een combinatie van de stijgende vraag naar goederen, en een mondiale leveringsketen die bezwijkt onder het gewicht van de coronapandemie, waardoor vrachtprijzen door het dak gaan.

De prijsstijging was voor 's werelds grootste containerrederij A.P. Møller-Maersk al reden de winstraming voor dit jaar met bijna 5 miljard dollar (4,2 miljard euro) te verhogen. (Foto Maersk)
De prijsstijging was voor 's werelds grootste containerrederij A.P. Møller-Maersk al reden de winstraming voor dit jaar met bijna 5 miljard dollar (4,2 miljard euro) te verhogen. (Foto Maersk)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeescheepvaart verdient het meeste geld sinds 2008 | Schuttevaer.nl

Zeescheepvaart verdient het meeste geld sinds 2008

Het zijn gouden tijden voor de wereldwijde scheepvaartindustrie. De sector verdient het meeste geld sinds 2008. Dat wordt veroorzaakt door een combinatie van de stijgende vraag naar goederen, en een mondiale leveringsketen die bezwijkt onder het gewicht van de coronapandemie, waardoor vrachtprijzen door het dak gaan.

De prijsstijging was voor 's werelds grootste containerrederij A.P. Møller-Maersk al reden de winstraming voor dit jaar met bijna 5 miljard dollar (4,2 miljard euro) te verhogen. (Foto Maersk)
De prijsstijging was voor 's werelds grootste containerrederij A.P. Møller-Maersk al reden de winstraming voor dit jaar met bijna 5 miljard dollar (4,2 miljard euro) te verhogen. (Foto Maersk)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer