Saltwater tekent concept voor tanker op waterstof

De binnenvaarttanker van de toekomst vaart op waterstof, denkt men bij het Papendrechtse ingenieursbureau Saltwater. Maar het kan nog wel even duren voordat de techniek daarvoor echt rijp is. De ontwerpers tekenden daarom een flexibel schip waarvan de krachtbron uitwisselbaar is: de Hydrogenius.

De waterstofcontainers zijn op het voorschip geplaatst, benedendeks is ruimte voor het brandstofcel-systeem.
De waterstofcontainers zijn op het voorschip geplaatst, benedendeks is ruimte voor het brandstofcel-systeem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Saltwater tekent concept voor tanker op waterstof | Schuttevaer.nl

Saltwater tekent concept voor tanker op waterstof

De binnenvaarttanker van de toekomst vaart op waterstof, denkt men bij het Papendrechtse ingenieursbureau Saltwater. Maar het kan nog wel even duren voordat de techniek daarvoor echt rijp is. De ontwerpers tekenden daarom een flexibel schip waarvan de krachtbron uitwisselbaar is: de Hydrogenius.

De waterstofcontainers zijn op het voorschip geplaatst, benedendeks is ruimte voor het brandstofcel-systeem.
De waterstofcontainers zijn op het voorschip geplaatst, benedendeks is ruimte voor het brandstofcel-systeem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer