Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

Verkeersminister Scheuer belooft 1,5 miljard voor verwaarloosde West-Duitse kanalen

DUSSELDORF

Het West-Duitse netwerk van kanalen verkeert vanwege ouderdom en verwaarlozing in zo’n slechte staat dat de komende 10 jaar jaarlijks 150 miljoen euro nodig is om de kanalen in Noordrijn-Westfalen bevaarbaar en betrouwbaar te houden. Federaal minister Andreas Scheuer is vastbesloten ervoor te gaan zorgen dat dit geld er ook daadwerkelijk gaat komen.

1 / 2
Om de binnenvaart de ruimte te geven worden het onder meer het Wesel-Dattelnkanaal, Rijn-Hernekanaal, Datteln-Hammkanaal en Dortmund-Emskanaal aangepakt.

Om de binnenvaart de ruimte te geven worden het onder meer het Wesel-Dattelnkanaal, Rijn-Hernekanaal, Datteln-Hammkanaal en Dortmund-Emskanaal aangepakt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (3)
  • J.Teunisse

    Tja, daar kan je zo maar gelijk hebben. De ladder naar de maan. Gelet krapte in de bouw, gebrek aan kreativiteit bij WSD , zal het bij gepruts in de marge blijven. Waarom niet gelijk bruggen naar Rijnvaart hoogte? Waar het stedebouwkundig niet gaat, , vaste bruggen naar hefbrug transformeren. Maarde ladder naar de maan is er eerder.

  • j.hagens

    Het lijkt veel geld, maar om al het achterstallige onderhoud weg te werken mag je wel wat meer neer leggen, wat denkt u vsn de te lage bruggen op het Rijn Herne Kanaal en Wesel Datteln Kanaal, de slechte staat van de damwand tussen Friedrichsfeld en Hunxe, dan is er nog geen oplossing voor de te zwakke bolders van de grote sluizen op het Wesel Datteln Kanaal, deze hebben ook hun leeftijd niet echt mee, en als men nieuwe sluizen bouwt minimaal 280 mtr. lang, zodat er 2 135 mtr. in passen, of we willen of niet 110,00 mtr. en langer is de toekomst .

  • LHoogendoorn

    1 verruiming kan gelijk gerealiseerd worden.
    Laatste stukje Rhk richtingsverkeer voor “grote schepen” per direct opheffen.
    Maar een ladder naar de maan is simpeler😢

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook